Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Çince II | FEFS16 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kişisel ve günlük yaşamla ilgili temel Çinceyi anlamak ve kullanmak. Temel cümle kalıplarını kullanmak ve Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi'ne (CEFR) göre A1-A2 düzeyinde basit cümlelerle iletişim kurmak. Çince öğrenmede özgüven geliştirmeye başlamak. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bu dersin sonunda öğrenciler; Kısa günlük konuşmaları anlar, Günlük yaşamla ilgili soru, cevap ve istekleri anlar ve belirtir, Metinde veya konuşmada sayı, zaman ve yer gibi ayrıntıları tanımlar, Sınıftaki komut ifadelerini anlar, Kendini ve başkalarını basit ifadelerle tanıtır, Durumlara uygun olarak tutum ve duygularını ifade eder, Basit notları, duyuruları veya formları anlar, Yazılı kısa metinlerden gerekli bilgileri bulur, Teşekkür etme, özür dileme, tebrik etme gibi basit ifadeleri belirtir, Kişisel yaşamla ilgili basit soruları yazılı olarak kısaca cevaplar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Günlük aktiviteler hakkında konuşmak. 在、给、跟、 edatlarının kullanımı. 或者、还是 bağlaçlarının kullanımı. | |
2. Hafta | Hafta sonu planlarından bahsetmek. 想、要、能 yardımcı fiillerinin kullanım alanları. | |
3. Hafta | 从 ve 到 edatlarının kullanım alanları. Sıra sayıları. Haftalık ders planı. | |
4. Hafta | Farklı sporlar hakkında konuşmak. Devam eden bir eylemi “在…呢” kalıbıyla ifade etmek. | |
5. Hafta | Kişisel becerilerden bahsetmek. 会 yardımcı fiilinin kullanımı. 对 edatının kullanımı. | |
6. Hafta | Konumlar arasındaki mesafeyi ifade etmek. 先…然后 yapısının kullanımı. 往ve 离 edatlarının kullanımı. | |
7. Hafta | 是不是 kalıbını kullanarak olumlu-olumsuz sorular yapmak. 可以 yardımcı fiilinin kullanımı. İzin istemek. | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Hobiler, hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeylerden bahsetmek. | |
10. Hafta | Çift nesneli cümlelerin yapısı. | |
11. Hafta | Sağlık durumundan bahsetmek. Sonradan oluşan bir değişikliği ifade etmek (了). | |
12. Hafta | Yaş, boy ve kilodan bahsetmek. 更 veya 最 ile karşılaştırma cümleleri kurmak. Aitlik cümleleri. | |
13. Hafta | 的 ifadesinin farklı kullanım alanları. 有点儿 ve 一点儿 ifadeleri kullanımındaki farklar. Çince fiillerde ikilemeler. | |
14. Hafta | 得 tamamlayıcısının tümleyenini anlama. |
Road to Success (成功之路)Beijing Language and Culture University Press |
Boya Chinese (博雅汉语)Beijing University Press https://www.chinesepod.com/, https://www.coursera.org/, https://www.pleco.com/, https://skritter.com/ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 9,5 | 1 | 9,5 |
Araştırma | 7 | 1 | 7 |
Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |