Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pratik Etik | FEFS04 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Melek Zeynep ESENYEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, etik bilincin ve etik karar verebilme yeteneğinin oluşturulmasının, karar ve eylemlerin etik bir çerçeve içinde tartışılmasının yollarını göstermektir. Etiğin yeni tartışma alanlarını ve bu alanlardaki güncel problemleri farklı etik görüşlerin bu meseleler hakkında ileri sürdüğü tezlerle ele alarak etiğin ne olmadığı sorusu üzerinden, onun ne olduğu, kapsam ve sınırları belirlenecektir. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olmak. - Genel felsefi bakış açısına sahip olma. - Felsefe disiplininin temel kavramlarını anlama ve kullanma becerisini kazanmak - Felsefi teorilerin temel argümanlarını ve özelliklerini öğrenme - Büyük düşünürlerin temel görüşlerini öğrenme - Sistemli ve mantıksal akıl yürütme süreçlerine sahip olma - Felsefe tarihinin temel kuramlarını karşılaştırma ve analiz etme - Felsefenin varlık alanının temel teorilerini öğrenme, karşılaştırma, analiz etme - Felsefenin bilgi alanının temel teorilerini öğrenme, karşılaştırma, analiz etme - Felsefenin değer alanının temel teorilerini öğrenme karşılaştırma, analiz etme. - Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama ve değerlendirme becerisi kazanmak. - Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olmak ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilmek. - Felsefe problemlerini anlamaya ve çözmeye yönelik, metin okuma ve yazma becerileri kazandıran metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri gibi yöntemler geliştirmek. - İnsan üzerine felsefi bir bakışla insan haklarını koruma, etik ve tarih bilinci kazanmak. - Değerler üzerine felsefi bakış kazanarak doğru değerlendirme yapabilen, sorgulayan ve eleştiren bir birey olmak. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş, Etik Ne Değildir? | Ders Saati |
2. Hafta | Eşitlik ve İçerimleri | Ders Saati |
3. Hafta | Hayvanlar İçin Eşitlik: Irkçılık ve Türcülük | Ders Saati |
4. Hafta | Can Almak: Homo Sapiens’i Öldürmek, Bir Kişiyi Öldürmek | Ders Saati |
5. Hafta | Can Almak: İnsan Dışı Kişileri Öldürmek | Ders Saati |
6. Hafta | Can Almak: Embriyo ve Fetüs | Ders Saati |
7. Hafta | Can Almak: Ötenazi | Ders Saati |
8. Hafta | ar sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Zenginlik ve Yoksulluk | Ders Saati |
10. Hafta | İklim Değişikliği | Ders Saati |
11. Hafta | Çevre | Ders Saati |
12. Hafta | Sivil İtaatsizlik, Şiddet ve Terör | Ders Saati |
13. Hafta | Neden Ahlaki Davranalım? | Ders Saati |
14. Hafta | Etik nedir? | Ders Saati |
Peter Singer(2015). Pratik Etik, (Çev. Nedim Çatlı), İthaki Yayınları, İstanbul. Emanuele Coccia (2019), Bitkilerin Yaşamı, (Çev. Kağan Kahveci), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. -Peter Singer (2018), Hayvan Özgürleşmesi (Çev. Hayrullah Doğan) Ayrıntı Yayınları, İstanbul. -Peter Singer (2021), Neden Vegan? Etik Beslenme, (Çev. Pınar Şengül), Ayrıntı Yayınları, İstanbul. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | DK14 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY10 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 30 | 2 | 60 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |