Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Tıpta Arı Ürünleri | FEFS02 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Meral KEKEÇOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Arı Ürünlerini ve bu ürünlerin sağlıkta kullanım alanlarını, ilaç olma potansiyelleri ve medikal formlarını, geleneksel ve tamamlayıcı tıp ve modern tıpta kullanılan arı ürünlerinin farklılıklarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Biyolojik bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi edinir, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon ve karşılıklı etkileşimleri bağlamında algılar, tanır, önemini kavrar ve yorumlar. - Biyoloji konuları ile ilgili problemleri tanımlar, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotezler oluşturur, hipotezleri çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemlerle test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. - Yaşam bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkilendirerek öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. - Yaşam bilimleri alanında çağdaş teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin bir şekilde kullanır. - Bireyin ya da toplumun gereksinimlerini karşılamak için bireysel ve çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik etkinlik ve projelerde etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. - Alanında yayınlanmış/yayınlanacak bilimsel yayınları takip eder, edindiği bilgileri meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine sözlü ve yazılı olarak aktarır. Meslektaşları ile Türkçe/İngilizce iletişim kurar. - Biyolojik bilimler alanındaki güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme, bilgi ve becerilerini geliştirme yetkinliği kazanır. - Bilimsel bakış açısı ile evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. - Biyolojik bilimlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır, yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Sağlıkta arı ürünleri kullanımının tarihçesi | Ders Saati |
2. Hafta | Medikal kullanıma uygun Üretim | Ders Saati |
3. Hafta | Arı ürünlerinin kalite kontrolü ve standardı | Ders Saati |
4. Hafta | Arı ürünlerinde gelenekselden modern geçiş | Ders Saati |
5. Hafta | Arı ürünlerinin ve kozmetik | Ders Saati |
6. Hafta | Balın sağlık için kullanıldığı alanlar | Ders Saati |
7. Hafta | Propolisin sağlık için kullanıldığı alanlar | Ders Saati |
8. Hafta | Arı sütü ve sağlık için kullanıldığı alanlar | Ders Saati |
9. Hafta | Arı zehri ve sağlık için kullanıldığı alanlar | Ders Saati |
10. Hafta | Polen ve sağlık için kullanıldığı alanlar | Ders Saati |
11. Hafta | Arı ekmeği ve sağlık için kullanıldığı alanlar | Ders Saati |
12. Hafta | Balmumu ve sağlık için kullanıldığı alanlar | Ders Saati |
13. Hafta | Apilarnilin sağlık için kullanım alanları | Ders Saati |
14. Hafta | Apiair ve Arı yogası | Ders Saati |
Eren Akçiçek, Banu Yücel. Arı Ürünleri ve Sağlık - Apiterapi, Editors:, Publisher: Sidas. 2015, 256 syf. -Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Tıbbi Uygulama Hataları, Bölüm adı:(Apiterapide Uygulamalarında Tıbbi Uygulama Hataları) (2023)., KEKEÇOĞLU MERAL, BÜKEN BORA, ATAYOĞLU ALİ TİMUÇİN, Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Editör: BÜKEN Bora, BARANSEL ISIR Aysun, YILMAZ Rıza, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 431, ISBN:9786253994136 - Chemical content and microbiological properties of Anatolian bee venom (2021). KEKEÇOGLU MERAL, Tanugur-Samancı Aslı Elif, LAP LAMBERT Academic Publishing, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 52, ISBN:6204197371, Türkçe(Bilimsel Kitap) |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |