Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi CMH2313 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz-yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikâyetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen, ilişkisel pazarlama sürecinde veri toplama yetkinliğine sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Müşteri ilişkileri yönetimi süreci, müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri tipi ve davranışları, MİY bileşenleri, müşteri değer yönetimi, müşteri memnuniyeti, tatmin ve sadakat programları, müşteri sikayeti yönetimi, MİY ve bilgi teknolojileri, MİY´ e eleştirel yaklaşım
Ders Öğrenme Kazanımları
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimine (MİY)giriş Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta İlişkisel pazarlama yaklaşımı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
3. Hafta Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Müşteri ilişkilerinin ekonomik yönü Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta MİY´ in bileşenleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta İlişki türleri ve müşteri ilişkileri oluşturma yolları Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
7. Hafta Müşteri kazanma ve tutma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
8. Hafta Müşteri şikâyetleri yönetimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Müşteri bilgisi ve müşteri piramidi analizi Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Müşteri değer yönetimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta MİY ölçüm yaklaşımları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta MİY teknoloji ve sistemlerinin değerlendirilmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
14. Hafta MİY başarısızlık nedenleri ve MİY´ e getirilen eleştiriler ve MİY´ in geleceği Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
15. Hafta Dönem Sonu Sınavı
Kaynaklar
Yavuz ODABAŞI - Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık.