Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Adi Diferansiyenel Deklemlerin Nümerik Çözümleri II MAT422 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İlhame AMİRALİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders içeriğini öğrencilere öğretmek
Dersin İçeriği Adi Diferansiyel Denklemlerin Nümerik Çözümleri için Çeşitli Yöntemler
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Adi Dif.Denk.lerde Başlangıç Değer Problemleri tanımı ve elementer teorisi
2. Hafta Adi Dif.Denk.lerde Başlangıç Değer Problemleri için temel kavramlar
3. Hafta Seriler ile sayısal çözüm Metotları: Birinci ve yüksek mertebeden Taylor serisi Metotları, Picard Metodu
4. Hafta Tek adımlı Metotlar: Euler Metodu, Huen Metodu
5. Hafta Değiştirilmiş Euler Metodu, Euler Trapez Metodu
6. Hafta Runge Kutta Metotları, Midpoint Metodu
7. Hafta Hata Kontrolü ve Runge Kutta Fehlerg Metodu Çok Adımlı Metotlar
8. Hafta arasınav
9. Hafta Adams-Bashforth Metotları
10. Hafta Kestirici düzeltici Metotlar: Adams –Moulton-Fourth Metodu
11. Hafta Milne Metodu, Hamming Metodu
12. Hafta Diferansiyel Denklemler İçin Karşılaştırmalı Metotlar
13. Hafta Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler
14. Hafta Denklem sistemlerinin yaklaşık çözümleri
Kaynaklar
1. R. L. Burden, J. D. Faires, Numerical Analysis Fifth ed., Plus Publishing company, 1993
2. F.B. Hildebrand, Introduction to Numerical Analysis Second Ed., Mc Graw
3. B. Çağal, Sayısal Analiz, Birsen Yayınevi ,1998
4. E.S.Türker, Sayısal analiz Yöntemleri 2.baskı, Değişim Yayınları, Adapazarı.
5. M. Bayram, Nümerik Analiz, Aktif Yayınevi, 2002.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 -
PY2 5 0 -
PY3 3 0 -
PY4 3 3 60
PY5 3 3 60
PY6 1 1 60
PY7 2 0 -
PY8 3 0 -
PY9 3 3 60
PY10 3 3 60
PY11 1 1 60
PY12 3 3 60
PY13 3 3 60
PY14 3 3 60
PY15 0 0 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Ödev 2 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Uygulama DS 14 3 42
Sınıf İçi Etkinlik 12 1 12
Toplam İş Yükü 156
Dersin AKTS Kredisi 6,0