Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adi Diferansiyenel Deklemlerin Nümerik Çözümleri II | MAT422 | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. İlhame AMİRALİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders içeriğini öğrencilere öğretmek |
Dersin İçeriği | Adi Diferansiyel Denklemlerin Nümerik Çözümleri için Çeşitli Yöntemler |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Adi Dif.Denk.lerde Başlangıç Değer Problemleri tanımı ve elementer teorisi | |
2. Hafta | Adi Dif.Denk.lerde Başlangıç Değer Problemleri için temel kavramlar | |
3. Hafta | Seriler ile sayısal çözüm Metotları: Birinci ve yüksek mertebeden Taylor serisi Metotları, Picard Metodu | |
4. Hafta | Tek adımlı Metotlar: Euler Metodu, Huen Metodu | |
5. Hafta | Değiştirilmiş Euler Metodu, Euler Trapez Metodu | |
6. Hafta | Runge Kutta Metotları, Midpoint Metodu | |
7. Hafta | Hata Kontrolü ve Runge Kutta Fehlerg Metodu Çok Adımlı Metotlar | |
8. Hafta | arasınav | |
9. Hafta | Adams-Bashforth Metotları | |
10. Hafta | Kestirici düzeltici Metotlar: Adams –Moulton-Fourth Metodu | |
11. Hafta | Milne Metodu, Hamming Metodu | |
12. Hafta | Diferansiyel Denklemler İçin Karşılaştırmalı Metotlar | |
13. Hafta | Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler | |
14. Hafta | Denklem sistemlerinin yaklaşık çözümleri |
1. R. L. Burden, J. D. Faires, Numerical Analysis Fifth ed., Plus Publishing company, 1993 |
2. F.B. Hildebrand, Introduction to Numerical Analysis Second Ed., Mc Graw |
3. B. Çağal, Sayısal Analiz, Birsen Yayınevi ,1998 |
4. E.S.Türker, Sayısal analiz Yöntemleri 2.baskı, Değişim Yayınları, Adapazarı. |
5. M. Bayram, Nümerik Analiz, Aktif Yayınevi, 2002. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | - |
PY4 | 3 | 3 | 60 |
PY5 | 3 | 3 | 60 |
PY6 | 1 | 1 | 60 |
PY7 | 2 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | - |
PY9 | 3 | 3 | 60 |
PY10 | 3 | 3 | 60 |
PY11 | 1 | 1 | 60 |
PY12 | 3 | 3 | 60 |
PY13 | 3 | 3 | 60 |
PY14 | 3 | 3 | 60 |
PY15 | 0 | 0 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 2 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Uygulama DS | 14 | 3 | 42 |
Sınıf İçi Etkinlik | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |