Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adi Diferansiyenel Denklemlerin Nümerik Çözümleri I | MAT421 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. İlhame AMİRALİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Günümüzün uygulamalı bilim kollarında ortaya çıkan problemlerin teorik yoldan elde edilen çözümlerinin yanı sıra, pratik olarak sayısal yöntemlerle de çözümünü sağlayabilme. 2. Deneysel olarak elde edilen ölçüm sonuçlarını sayısal yolla çözümleyebilme ve değerlendirebilme. 3. Mühendislik, ekonomik ve sosyal olayların matematik modelini kurmak ve çözmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak, matematik ile mühendislik arasındaki güçlü ilişkiyi özümsetebilme. 4. Takım halinde çalışma yeteneğini geliştirebilme. |
Dersin İçeriği | Adi diferansiyel denklemlerin tanımı, Adi.dif.denk.lerde başlangıç değer problemleri tanımı, elemanter çözüm teorisi ve temel kavramları. Seriler ile sayısal çözüm yöntemleri. Tek adım yöntemleri. Çok Adım yöntemleri. Kestirici düzeltici yöntemler. Yüksek Mertebeden Diferansiyel denklemler ve denklem sistemlerinin yaklaşık çözümleri. Sonlu Farklar ile lineer sınır değer problemlerinin çözümleri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1. Başlangıç değer problemlerinin çeşitli nümerik yöntemlerle çözümlerini öğretir. 2. Euler yöntemini öğretir. 3. Yüksek mertebeden Taylor yöntemini öğretir. 4. Runge-Kutta yöntemini öğretir. 5. Hata kontrol ve Runge-Kutta-Felhberg yöntemini öğretir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Başlangıç değer problemlerine giriş | |
2. Hafta | Başlangıç değer problemlerine giriş | |
3. Hafta | Euler Yöntemi | |
4. Hafta | Euler Yöntemi | |
5. Hafta | Euler Yöntemi | |
6. Hafta | Yüksek mertebeden Taylor yöntemi | |
7. Hafta | Yüksek mertebeden Taylor yöntemi | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Runge Kutta Yöntemleri | |
10. Hafta | Runge-Kutta yöntemi | |
11. Hafta | Runge-Kutta yöntemi | |
12. Hafta | Hata kontrol ve Runge-Kutta-Fehlberg yöntemi | |
13. Hafta | Hata kontrol ve Runge-Kutta-Fehlberg yöntemi | |
14. Hafta | Hata kontrol ve Runge-Kutta-Fehlberg yöntemi |
1.Nümerik Analiz, Prof. Dr. Mustafa Bayram. Birsen Yayınları, İstanbul |
2. Numerical Analysis, Richard L. Burden, J.Douglas Faires. |
3. Numerical Methods Using Matlab, John H. Mathews, Kurtis D. Fink, Pearson Prentice Hall, Nwe Jersey. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 4 | 4 | 60 |
PY4 | 4 | 4 | 60 |
PY5 | 1 | 1 | 60 |
PY6 | 1 | 1 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 0 | - |
PY9 | 5 | 5 | 60 |
PY10 | 3 | 3 | 60 |
PY11 | 1 | 1 | 60 |
PY12 | 4 | 4 | 60 |
PY13 | 3 | 3 | 60 |
PY14 | 5 | 5 | - |
PY15 | 4 | 4 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 15 | 2 | 30 |
Ödev 2 | 15 | 2 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 15 | 1 | 15 |
Uygulama DS | 15 | 1 | 15 |
Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |