Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Adi Diferansiyenel Denklemlerin Nümerik Çözümleri I MAT421 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İlhame AMİRALİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı 1. Günümüzün uygulamalı bilim kollarında ortaya çıkan problemlerin teorik yoldan elde edilen çözümlerinin yanı sıra, pratik olarak sayısal yöntemlerle de çözümünü sağlayabilme. 2. Deneysel olarak elde edilen ölçüm sonuçlarını sayısal yolla çözümleyebilme ve değerlendirebilme. 3. Mühendislik, ekonomik ve sosyal olayların matematik modelini kurmak ve çözmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak, matematik ile mühendislik arasındaki güçlü ilişkiyi özümsetebilme. 4. Takım halinde çalışma yeteneğini geliştirebilme.
Dersin İçeriği Adi diferansiyel denklemlerin tanımı, Adi.dif.denk.lerde başlangıç değer problemleri tanımı, elemanter çözüm teorisi ve temel kavramları. Seriler ile sayısal çözüm yöntemleri. Tek adım yöntemleri. Çok Adım yöntemleri. Kestirici düzeltici yöntemler. Yüksek Mertebeden Diferansiyel denklemler ve denklem sistemlerinin yaklaşık çözümleri. Sonlu Farklar ile lineer sınır değer problemlerinin çözümleri
Ders Öğrenme Kazanımları - 1. Başlangıç değer problemlerinin çeşitli nümerik yöntemlerle çözümlerini öğretir. 2. Euler yöntemini öğretir. 3. Yüksek mertebeden Taylor yöntemini öğretir. 4. Runge-Kutta yöntemini öğretir. 5. Hata kontrol ve Runge-Kutta-Felhberg yöntemini öğretir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Başlangıç değer problemlerine giriş
2. Hafta Başlangıç değer problemlerine giriş
3. Hafta Euler Yöntemi
4. Hafta Euler Yöntemi
5. Hafta Euler Yöntemi
6. Hafta Yüksek mertebeden Taylor yöntemi
7. Hafta Yüksek mertebeden Taylor yöntemi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Runge Kutta Yöntemleri
10. Hafta Runge-Kutta yöntemi
11. Hafta Runge-Kutta yöntemi
12. Hafta Hata kontrol ve Runge-Kutta-Fehlberg yöntemi
13. Hafta Hata kontrol ve Runge-Kutta-Fehlberg yöntemi
14. Hafta Hata kontrol ve Runge-Kutta-Fehlberg yöntemi
Kaynaklar
1.Nümerik Analiz, Prof. Dr. Mustafa Bayram. Birsen Yayınları, İstanbul
2. Numerical Analysis, Richard L. Burden, J.Douglas Faires.
3. Numerical Methods Using Matlab, John H. Mathews, Kurtis D. Fink, Pearson Prentice Hall, Nwe Jersey.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 60
PY2 5 5 60
PY3 4 4 60
PY4 4 4 60
PY5 1 1 60
PY6 1 1 60
PY7 5 5 60
PY8 5 0 -
PY9 5 5 60
PY10 3 3 60
PY11 1 1 60
PY12 4 4 60
PY13 3 3 60
PY14 5 5 -
PY15 4 4 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 15 2 30
Ödev 2 15 2 30
Final 1 2 2
Uygulama 15 1 15
Uygulama DS 15 1 15
Sınıf İçi Etkinlik 15 1 15
Toplam İş Yükü 148
Dersin AKTS Kredisi 6,0