Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilim ve Sanayide Kimya Tarihi | FEFS05 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kimya Bölümü lisans öğrencilerinin bilim ve kimya tarihi hakkında bilgilendirilmesi |
Dersin İçeriği | Öğrenciler bilim ve kimya tarihi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak, bunları kullanabilmek, - Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek, - Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemlerini ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek, - Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilmek, - Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek, - Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, - Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak, - İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak, - Elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
0. Hafta | 20. yy ‘da Kimya | Ders Saati |
1. Hafta | Kimyanın tarihsel görünümü | Ders Saati |
2. Hafta | Kimya ve kimyasal anlamda eski bir uygarlığın kökleri | Ders Saati |
3. Hafta | Antik, Antik Mısır, Çin ve Hint Kimyası | Ders Saati |
4. Hafta | Kimya ve kimya ile ilgili yazılmış ilk kaynak ve uygulamalar | Ders Saati |
5. Hafta | Kimya ve Simyanın teorisi | Ders Saati |
6. Hafta | Periyodik sistem ve modern kimyasal simgeleştirme | Ders Saati |
7. Hafta | 18. yy ‘da Kimya | Ders Saati |
8. Hafta | ara sınav | Ders Saati |
9. Hafta | 19. yy ‘da Kimya | Ders Saati |
10. Hafta | 20.yüzyılda kimya | Ders Saati |
11. Hafta | 21. yy ‘da Kimya | Ders Saati |
12. Hafta | Deneysel sanat ve teknik analiz | Ders Saati |
13. Hafta | Modern kimyanın anlaşılması | Ders Saati |
14. Hafta | Türkiye'de kimya eğitim ve sanayi gelişimi | Ders Saati |
Zeki Tez, Bilim ve Sanayide Kimya Tarihi, (ISBN 975-591-124-3), Nobel Yay. Dağ. Ltd. Şti., Ankara, (2000). |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY10 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |