Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Depremle Yaşamak SOS446 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Gülden KILIÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrenciler depremle ilgili temel kavram ve süreçleri açıklayabilecekler, deprem hasarlarının sosyal etkilerini değerlendirebilecekler ve insanların doğal afetlere karşı savunmasızlığı ile doğal afetlerin sonuçlarını tartışabileceklerdir.
Dersin İçeriği SOS432 - Depremle Yaşamak
Ders Öğrenme Kazanımları - Depremlerle ilgili temel kavram ve tarihsel gelişim açıklayabilme
- Tehlike ve risk terimlerini aralarındaki farklarıyla öğrenir
- İnsanların doğal afetlere karşı savunmasızlığını ve doğal afetlerin sonuçlarını değerlendirebilme
- Risk yönetimi oluşturan faaliyetlerin nasıl yürütüleceğini göreceli önemleriyle birlikte tartışır.
- Düzce örneğinden yola çıkarak depremin sosyal etkilerini değerlendirebilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş: Doğal afet olarak depremler
2. Hafta Kavram olarak tehlike, risk ve afet
3. Hafta Deprem dalgaları ve türleri
4. Hafta Depremlerin coğrafi konumları, magnitüd ve şiddet kavramları
5. Hafta Deprem tehlikeleri: Yüzey kırıkları, yer kaymaları, tsunami ve yangınlar
6. Hafta Dünyada deprem bölgeleri ve deprem örnekleri
7. Hafta Depremin toplumsal ve ekonomik yapılara etkisi
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Depremin toplumsal ve ekonomik yapılara etkileri
10. Hafta Risk değerlendirmesi ve afet yönetimi
11. Hafta Risk değerlendirmesi ve afet yönetimi
12. Hafta Deprem tehlikesine karşı hazırlık: Afet yardımı ve sigortalama
13. Hafta Toplumsal hazırlık, önceden tahmin ve uyarı mekanizmaları
14. Hafta Türkiye’de deprem tehlikesi ve Düzce Örneği
Kaynaklar
• Deprem zararlarının azaltılmasında artçı depremlerin önemi, Utkucu, M., Çetin, C. ve Alptekin, Ö., Deprem Sempozyumu 2005, s.1409-1416, Bildiriler Kitabı, Kocaeli.
• First macroseismic map with geological background, Vanek J. and Kozak J. (composed by L.H. Jeitteles) Acta Geophysica vol. 55, 4. 2007
• Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Smith, K., Routledge, 2000
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 -
PY2 2 0 0 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0