Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya ve Öğrenme | SOS444 | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Örgün |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. EMEL COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste medyanın genel tanımı, toplumsal yapı, toplumsal etkileşim ve toplumsal kurumlar gibi toplumbilimin temel kavramları ile alt dalları ele alınacaktır. Tarih boyunca medya organlarının topluma etkileri tartışılarak günümüzde yaşanan hızlı enformasyon ve iletişim teknolojilerinin bireysel ve toplumsal etkilerinin neler olduğu üzerinde durularak gazete, internet, cep telefonu ve televizyonun kendi yapılarına has etkilerinin ne olduğu üzerinde durulacaktır. Yapılacak araştırmalarla gelecek yıllarda medyanın toplumla ilişkisi ve topluma etkileri ortaya konularak orijinal tartışma alanları oluşturulacaktır. |
Dersin İçeriği | SOS430 - Sosyal Medya ve Öğrenme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Medyanın temel terimlerini ve konuları hakkında bilgi edinme - Medya teknolojilerini ve yapısını değerlendirebilme - Medya üretim süreçlerini anlama ve değerlendirebilme - Medyanın toplumdaki sosyal, ekonomik ve siyasi etkilerini değerlendirebilme - Ulusal ve uluslararası medya arasındaki farklılıkları değerlendirebilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Basının kısa tarihi | |
2. Hafta | İnternet ve Sosyal Ağlar | |
3. Hafta | Anlatı ve Toplum | |
4. Hafta | Sosyal Medya | |
5. Hafta | Sosyal Medya | |
6. Hafta | Fecebook ve Twitter | |
7. Hafta | Arap Baharı | |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Medya ve toplumdaki yenilikler | |
10. Hafta | Televizyon ve gazete haberciliği ve siyaset | |
11. Hafta | Gençlik ve Medya | |
12. Hafta | Reklam, Eğlence ve İş Dünyası | |
13. Hafta | Normlar ve değerler | |
14. Hafta | Profesyonel, Özel ve Sosyal Medya ortamları |
Ağ Toplumunun Yükselişi, Manuel Castells, 3. Baskı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2013. |
21. Yüzyılda İletişim Politikaları: Medyanın Sorunu , Robert W. McChesney, (çev: Emel Coşkun, Erdoğan Usta ve Çiğdem Çidamlı), Kalkedon Yayıncılık, İstanbul, 2006. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2,5 | 35 |
Araştırma | 2 | 7 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 6,5 | 32,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |