Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve Öğrenme SOS444 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. EMEL COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste medyanın genel tanımı, toplumsal yapı, toplumsal etkileşim ve toplumsal kurumlar gibi toplumbilimin temel kavramları ile alt dalları ele alınacaktır. Tarih boyunca medya organlarının topluma etkileri tartışılarak günümüzde yaşanan hızlı enformasyon ve iletişim teknolojilerinin bireysel ve toplumsal etkilerinin neler olduğu üzerinde durularak gazete, internet, cep telefonu ve televizyonun kendi yapılarına has etkilerinin ne olduğu üzerinde durulacaktır. Yapılacak araştırmalarla gelecek yıllarda medyanın toplumla ilişkisi ve topluma etkileri ortaya konularak orijinal tartışma alanları oluşturulacaktır.
Dersin İçeriği SOS430 - Sosyal Medya ve Öğrenme
Ders Öğrenme Kazanımları - Medyanın temel terimlerini ve konuları hakkında bilgi edinme
- Medya teknolojilerini ve yapısını değerlendirebilme
- Medya üretim süreçlerini anlama ve değerlendirebilme
- Medyanın toplumdaki sosyal, ekonomik ve siyasi etkilerini değerlendirebilme
- Ulusal ve uluslararası medya arasındaki farklılıkları değerlendirebilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Basının kısa tarihi
2. Hafta İnternet ve Sosyal Ağlar
3. Hafta Anlatı ve Toplum
4. Hafta Sosyal Medya
5. Hafta Sosyal Medya
6. Hafta Fecebook ve Twitter
7. Hafta Arap Baharı
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Medya ve toplumdaki yenilikler
10. Hafta Televizyon ve gazete haberciliği ve siyaset
11. Hafta Gençlik ve Medya
12. Hafta Reklam, Eğlence ve İş Dünyası
13. Hafta Normlar ve değerler
14. Hafta Profesyonel, Özel ve Sosyal Medya ortamları
Kaynaklar
Ağ Toplumunun Yükselişi, Manuel Castells, 3. Baskı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2013.
21. Yüzyılda İletişim Politikaları: Medyanın Sorunu , Robert W. McChesney, (çev: Emel Coşkun, Erdoğan Usta ve Çiğdem Çidamlı), Kalkedon Yayıncılık, İstanbul, 2006.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY6 2 0 0 0 0 0 -
PY7 2 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0