Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgi Sosyolojisi SOS442 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. EMEL COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bilgi ve toplumsal bağlam ilişkisi; sosyolojik gelenekler açısından bilgi; bilimsel bilginin karakterleri; ideoloji; yöntem, doğru ve gerçeklik; evrensellik-yerellik; nesnelik-görecelik; bilgi-disiplin-iktidar; Marxist yaklaşımlar; Mannheim, Merton; Berger, Foucault
Dersin İçeriği SOS428 - Bilgi Sosyolojisi
Ders Öğrenme Kazanımları - Gelişen teknolojiye uygun olarak bilginin gücünü kavramak, bilgi toplumunun dünyadaki gücünü küresel anlamda göz önüne sermek, bilim ve bilgiden yoksun ulusları bekleyen tehlikeler, bilgi ve teknoloji gücünün yaptırımları hakkında bilgi sahibi olur
- Bilgi ve Bilimin tanımları ve toplumdaki fonksiyonları üzerine değerlendirmeyi sağlar
- İlkel toplumdan tarım toplumuna geçiş üzerine tartışmayı sağlar
- Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçiş üzerine tartışmayı sağlar
- Sanayi toplumundan modern topluma geçiş sürecinde kullanılan teknikler ve bilim üzerine değerlendirmeyi sağlar
- Bilgi toplumunda bilimin gücü ve küresel fonksiyonları üzerine düşünmeyi sağlar
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Bilgi Sosyolojisinin temel kavramları
2. Hafta Bilgi Sosyolojisinin temel konuları
3. Hafta Bilgi sosyolojisinin metodu
4. Hafta Bİlgi sosyolojisinin öncülleri
5. Hafta İbn Haldun
6. Hafta F.Bacon
7. Hafta Aydınlanma filozofları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Comte
10. Hafta E.de Roberty
11. Hafta K.Marx, E.Durkheim
12. Hafta K.Mainheim ve M.Scheler
13. Hafta Sorokin ve Gurvitch
14. Hafta Günümüz bilgi sosyolojisi
Kaynaklar
• Bilgi Sosyolojisi, Mustafa Aydın, Açılım Kitap, İstanbul, 2013.
• Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik, Susan Hekman, (çev. Hüsamettin Arslan), Paradigma Yayınları, İstanbul, 2000
• Bilgi, Sosyoloji ve Bilgi Sosyolojisi Üzerine, C. Wright Mills, Paragraf Yayınları (çev. Vefa Saygın Öğütle), Paragraf Yayınları
• İbn Haldun Perspektifinden Bilgi Sosyolojisi, Kadir Canatan, Açılım Kitap, İstanbul, 2013.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 0 0 0 -
PY2 2 0 0 0 0 0 0 -
PY3 2 0 0 0 0 0 0 -
PY4 3 0 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0