Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Değişim Sosyolojisi SOS441 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Şevket Ercan KIZILAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrenciler toplumsal değişime ilişkin temel kavramları ve süreçleri tanımlayabilecekler; klasik ve modern kuramların değişim olgusuna bakış açılarını kavrayacaklar ve sosyal değişmenin Türkiye'deki sonuçlarına ilişkin bir bakış açısı kazanacaklardır.
Dersin İçeriği SOS427 - Değişim Sosyolojisi
Ders Öğrenme Kazanımları - Toplumsal değişim olgusunu ve değişimin boyutlarını kavrar
- Toplumsal değişmenin dinamiklerini açıklar
- Toplumsal değişim teorilerini kavrar
- Toplumsal değişim araştırmalarını kavrar
- Türkiye'nin toplumsal değişim sürecini öğrenir
- Türkiye'nin güncel toplumsal değişim verilerine hakim olur
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Toplumsal Değişmeyi Kavramsallaştırmak: Temel Kavramlar
2. Hafta İlerlemecilik İdeolojisi ve Evrimci Değişim Teorileri: Saint-Simon, Auguste Comte ve Herbert Spencer
3. Hafta Klasik Sosyolojide Toplumsal Değişim: Karl Marx, Emile Durkheim ve Max Weber
4. Hafta Yapısal İşlevselcilik: Denge ve Değişim Teorileri: Parsons, Merton
5. Hafta Çatışmacı Teoriler: Ralf Dahrendorf, Lewis A. Coser
6. Hafta Modernleşme Teorileri ve Toplumsal Değişim: Geleneksel Toplumdan Modern Topluma
7. Hafta 7. Modern Toplumdan Postmodern Topluma Değişim Teorileri: Daniel Bell, Toffler, Lyotard ve Bauman
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Türkiye’de Modernleşme ve Toplumsal Değişim
10. Hafta Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim Araştırmaları: Mümtaz Turhan, Mübeccel Kıray, Şerif Mardin ve Kemal Karpat
11. Hafta Güncel Durumlar 1: Türkiye’de Demografik Dönüşüm
12. Hafta Güncel Durumlar 2: Türkiye’de Sosyal Tabakalaşmanın Değişimi
13. Hafta Güncel Durumlar 3: Türkiye’de Kırın Dönüşümü
14. Hafta Güncel Durumlar 4: Türkiye’de Dinsel Alanın Dönüşümü
Kaynaklar
Lütfi Sunar (2018), Değişim Sosyolojisi: Kavramlar, Kuramlar ve Yaklaşımlar, Nobel Yayıncılık, Ankara
Lütfi Sunar (2019), Türkiye'de Toplumsal Yapı ve Değişim, Nobel Yayıncılık, Ankara
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 0 0 0 -
PY2 2 0 0 0 0 0 0 -
PY3 2 0 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 -
PY9 4 0 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 0 0 0 -
PY12 5 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 -
PY14 5 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0