Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili ve Güzel Konuşma | SOS350 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. EMEL COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sınıf içi iletişimde, toplum karşısında Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme becerisi kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sınıf içi iletişim becerileri kazanmak, doğru ses ve nefes ile düzgün konuşabilme - Türkçenin ses özelliklerini öğrenme ve doğru telaffuz etme - Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapabilme - Tutarlı, etkili ve gramer açıdan doğru konuşabilme - Topluluk önünde konuşma planı yapma ve gerçekleştirebilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Etkili ve güzel konuşmaya neden ve niçin ihtiyacımız var? Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için neleri hangi ölçüde bilmemiz gerekiyor? | |
2. Hafta | Doğru söyleyiş ve ses bilgisi (fonetik) kuralları. Doğru söyleyiş ve doğru nefes. | |
3. Hafta | Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanma (çıkak) yerleri, alıştırma ve uygulamalar. | |
4. Hafta | Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar. | |
5. Hafta | Düz ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları. | |
6. Hafta | Yuvarlak ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları. | |
7. Hafta | Ünsüzlerin seslendirilmesinde dikkat edilmesi gereken sorunlu harfler ( s, z, r, t ) ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları. | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Vurgu nedir? Tanımı. Vurgu çeşitleri. Hece vurgusu, Kelime Vurgusu,. Cümle vurgusu. Anlam ayırıcı vurgu. Örnekler ve alıştırmalar | |
10. Hafta | Ulama ve ulama çeşitleri. Ulamanın olması ve olmaması gereken yerler. Tonlama. örnekleri ve uygulamalar. Seminer | |
11. Hafta | Etkili ve güzel konuşma için ön hazırlık. Fiziksel şartlar, bilimsel donanım ve planlı hazırlık. Seminer. | |
12. Hafta | Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim. Basın-yayın kuruluşlarında en çok yapılan hatalar. Seminer | |
13. Hafta | Öğrenci sunumları ve değerlendirme | |
14. Hafta | Öğrenci sunumları ve değerlendirme |
• Söz ve Diksiyon Sanatı, ŞENBAY, Nüzhet, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2004 • İletişim Çatışmaları ve Empati, DÖKMEN, Üstün Sistem Yayınları, 1994. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2,5 | 35 |
Araştırma | 2 | 7 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 6,5 | 32,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |