Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkili ve Güzel Konuşma SOS350 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. EMEL COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sınıf içi iletişimde, toplum karşısında Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme becerisi kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları - Sınıf içi iletişim becerileri kazanmak, doğru ses ve nefes ile düzgün konuşabilme
- Türkçenin ses özelliklerini öğrenme ve doğru telaffuz etme
- Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapabilme
- Tutarlı, etkili ve gramer açıdan doğru konuşabilme
- Topluluk önünde konuşma planı yapma ve gerçekleştirebilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Etkili ve güzel konuşmaya neden ve niçin ihtiyacımız var? Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için neleri hangi ölçüde bilmemiz gerekiyor?
2. Hafta Doğru söyleyiş ve ses bilgisi (fonetik) kuralları. Doğru söyleyiş ve doğru nefes.
3. Hafta Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanma (çıkak) yerleri, alıştırma ve uygulamalar.
4. Hafta Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar.
5. Hafta Düz ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları.
6. Hafta Yuvarlak ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları.
7. Hafta Ünsüzlerin seslendirilmesinde dikkat edilmesi gereken sorunlu harfler ( s, z, r, t ) ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Vurgu nedir? Tanımı. Vurgu çeşitleri. Hece vurgusu, Kelime Vurgusu,. Cümle vurgusu. Anlam ayırıcı vurgu. Örnekler ve alıştırmalar
10. Hafta Ulama ve ulama çeşitleri. Ulamanın olması ve olmaması gereken yerler. Tonlama. örnekleri ve uygulamalar. Seminer
11. Hafta Etkili ve güzel konuşma için ön hazırlık. Fiziksel şartlar, bilimsel donanım ve planlı hazırlık. Seminer.
12. Hafta Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim. Basın-yayın kuruluşlarında en çok yapılan hatalar. Seminer
13. Hafta Öğrenci sunumları ve değerlendirme
14. Hafta Öğrenci sunumları ve değerlendirme
Kaynaklar
• Söz ve Diksiyon Sanatı, ŞENBAY, Nüzhet, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2004 • İletişim Çatışmaları ve Empati, DÖKMEN, Üstün Sistem Yayınları, 1994.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 -
PY4 2 0 0 0 0 0 -
PY5 2 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 -
PY8 1 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 -
PY13 4 0 0 0 0 0 -
PY14 5 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0