Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Sosyolojisi SOS348 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. EMEL COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sosyal bir olgu olarak dine dair temel kavram ve tanımları anlama; din, kültür ve toplum arasındaki ilişkiyi inceleyebilme; sosyal ve ekonomik hayatı din üzerinden analiz edebilme; dini inançlar ve ritüellerin etnik grupların ve sosyal/siyasi hareketlerin oluşumuna nasıl eşlik ettiğini kavrama ve tartışabilme.
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları - Dinin toplum üzerindeki etkisini öğrenme
- İnanç sistemi ve din kavramları arasındaki farkları anlama
- Türkiye’de din sosyolojisinin gelişimini öğrenme
- Din olgusunun teorik kökenlerini öğrenme
- Dini grupların toplumdaki rolü, işlevi ve etkilerini analiz edebilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sosyoloji, toplum ve din
2. Hafta Din sosyolojisi
3. Hafta Klasik sosyoloji ve din (Marx, Durkheim, Weber, Simmel, Freud, G. H. Mead) I
4. Hafta Klasik sosyoloji ve din (Marx, Durkheim, Weber, Simmel, Freud, G. H. Mead) II
5. Hafta Çağdaş sosyoloji ve kültürel çözümlemede din
6. Hafta Din, sosyal bütünleşme ve sosyal çatışma
7. Hafta Dini etkileyen sosyal hayat
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sosyal hayatı etkileyen din
10. Hafta Çağdaş dini hareketler
11. Hafta Din ve sosyal değişme
12. Hafta Büyük anlatılar, modernite, küreselleşme ve sekülerleşme
13. Hafta Modern toplumda din, laiklik ve siyaset I
14. Hafta Modern toplumda din, laiklik ve siyaset II
Kaynaklar
• Din Sosyolojisi, Kehrer, Günter, Robertson, Roland ve Durkheim, Emile, (çev. M. Emin Köktaş ve Abdullah Topçuoğlu), Vadi Yayınları, Ankara, 1996. • The Sociology of Religion, Hamilton, Malcolm B., Routledge, London and New York, 1995 • Sociology and the World’s Religions, Hamilton Macmillan Press, Malcolm, 1998. • Din ve İdeoloji, Mardin, Şerif. İletişim Yayınları, İstanbul, 1999. • Din Sosyolojisi, Klasik ve Çağdaş Yaklaşımlar, Solmaz, Bünyamin ve İhsan Çapçıoğlu (der). Çizgi Kitabevi, Konya, 2006
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 2 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 -
PY9 1 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0