Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Tabakalaşma SOS346 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Çetin YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Toplumsal tabakalaşmanın temel nedenleri, bu konuda filozofların, sosyologların ve diğer sosyal bilimcilerin görüşleri, tabakalaşma tipleri, toplumsal tabakalaşma ile ilgili kuramlar, tabakalaşmanın farklı boyutları, toplumsal hareketlilik ve tabakalaşma ilişkisi, eğitim. Kültür ve teknolojik gelişmenin tabakalaşma ve sınıflaşma ilişkileri bu dersin temel temasını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları - Toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik ile ilgili temel kuramları ve kavramları açıklayabilme.
- Çağdaş endüstriyel ve/ya post-endüstriyel toplumlarda toplumsal hareketlilik ve sosyal sınıf ilişkilerini çözümleyebilme
- Sosyal sınıf, toplumsal cinsiyet, “ırk” ve etnisite gibi farklı toplumsal eşitsizlik biçimlerini karşılaştırma
- Toplumsal eşitsizliklerin analizinde kullanılacak kuramsal ve metodolojik bir çerçeve geliştirebilme
- Toplumda farklı yaşam biçimlerine, yaşam şanslarına ve toplumsal konumlara sahip sosyal grupları, sınıfları ve tabakaları ayırt edebilme.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sosyal Tabakalaşmaya giriş ve temel kavramlar
2. Hafta Sosyal Tabakalaşma Sistemleri
3. Hafta Sosyal Tabakalaşma Sistemleri
4. Hafta Sınıf teorileri
5. Hafta Klasik sınıf Teorileri
6. Hafta Çağdaş Sınıf Teorileri
7. Hafta Toplumsal Hareketlilik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sınıf İlişkileri
10. Hafta Sınıf İlişkileri
11. Hafta Sanayi Devrimi Sonrası Sınıf Çatışmaları
12. Hafta Sanayi Devrimi Sonrası Sınıf Çatışmaları
13. Hafta Yeni Toplumsal Hareketler
14. Hafta Yeni Toplumsal Hareketler
Kaynaklar
• Sınıf Mücadelesi, Raymond Aron, (çev. Erol Güngör), Dergah Yayınları, İstanbul, 1992. • Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, Mübeccel Kıray, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 1999. • Toplumda Tabakalaşma ve Hareketlilik (Olgular, Kavramlar, Kuramlar), Ahmet Zeki Ünal, Birleşik Kitabevi, Ankara, 2011.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 -
PY9 5 0 0 0 0 0 -
PY10 4 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0