Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Tabakalaşma | SOS346 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Çetin YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal tabakalaşmanın temel nedenleri, bu konuda filozofların, sosyologların ve diğer sosyal bilimcilerin görüşleri, tabakalaşma tipleri, toplumsal tabakalaşma ile ilgili kuramlar, tabakalaşmanın farklı boyutları, toplumsal hareketlilik ve tabakalaşma ilişkisi, eğitim. Kültür ve teknolojik gelişmenin tabakalaşma ve sınıflaşma ilişkileri bu dersin temel temasını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik ile ilgili temel kuramları ve kavramları açıklayabilme. - Çağdaş endüstriyel ve/ya post-endüstriyel toplumlarda toplumsal hareketlilik ve sosyal sınıf ilişkilerini çözümleyebilme - Sosyal sınıf, toplumsal cinsiyet, “ırk” ve etnisite gibi farklı toplumsal eşitsizlik biçimlerini karşılaştırma - Toplumsal eşitsizliklerin analizinde kullanılacak kuramsal ve metodolojik bir çerçeve geliştirebilme - Toplumda farklı yaşam biçimlerine, yaşam şanslarına ve toplumsal konumlara sahip sosyal grupları, sınıfları ve tabakaları ayırt edebilme. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Sosyal Tabakalaşmaya giriş ve temel kavramlar | |
2. Hafta | Sosyal Tabakalaşma Sistemleri | |
3. Hafta | Sosyal Tabakalaşma Sistemleri | |
4. Hafta | Sınıf teorileri | |
5. Hafta | Klasik sınıf Teorileri | |
6. Hafta | Çağdaş Sınıf Teorileri | |
7. Hafta | Toplumsal Hareketlilik | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Sınıf İlişkileri | |
10. Hafta | Sınıf İlişkileri | |
11. Hafta | Sanayi Devrimi Sonrası Sınıf Çatışmaları | |
12. Hafta | Sanayi Devrimi Sonrası Sınıf Çatışmaları | |
13. Hafta | Yeni Toplumsal Hareketler | |
14. Hafta | Yeni Toplumsal Hareketler |
• Sınıf Mücadelesi, Raymond Aron, (çev. Erol Güngör), Dergah Yayınları, İstanbul, 1992. • Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, Mübeccel Kıray, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 1999. • Toplumda Tabakalaşma ve Hareketlilik (Olgular, Kavramlar, Kuramlar), Ahmet Zeki Ünal, Birleşik Kitabevi, Ankara, 2011. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2,5 | 35 |
Araştırma | 2 | 7 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 6,5 | 32,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |