Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | SOS355 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. EMEL COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Katılımcılar eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi şu konular ışığında inceleyebileceklerdir: psikoloji ve eğitim psikolojisi, eğitim psikolojisinin temel kavramları, gelişimin temel kavramları, ergenlik döneminde gelişim, ahlak gelişimi, öğrenmenin kapsamı, pekiştirme, insanın öğrenmesi, güdülenmenin doğası ve tanımı, sınıfta zaman yönetimi ve disiplin kuralları. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında eğitim ve psikolojinin kesişim noktalarında yer alan konular işlenecektir. Bu doğrultuda, gelişim dönemleri, ahlak ve öğrenme, güdülenme, pekiştirme, sınıf ortamında zaman yönetimi ve disiplin konuları ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eğitimin sosyal kimlik edinme açısından önemini kavrama - Eğitimin toplumsal açıdan önemini değerlendirme - Eğitim-Psikoloji ilişkisini irdeleyebilme - Gelişim özelliklerinin öğrenmedeki etkilerini belirleyebilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Psikoloji ve eğitim psikolojisi | Ders Saati |
2. Hafta | Eğitim psikolojisinin temel kavramları | Ders Saati |
3. Hafta | Gelişim | Ders Saati |
4. Hafta | Gelişimin temel kavramları | Ders Saati |
5. Hafta | Ergenlik döneminde gelişim | Ders Saati |
6. Hafta | Ahlak gelişimi | Ders Saati |
7. Hafta | Öğrenmenin kapsamı | Ders Saati |
8. Hafta | ara sınav | |
9. Hafta | Pekiştirme | Ders Saati |
10. Hafta | İnsanın öğrenmesi | Ders Saati |
11. Hafta | İnsanın öğrenmesi | Ders Saati |
12. Hafta | Güdülenmenin doğası ve tanımı | Ders Saati |
13. Hafta | Sınıfta zaman yönetimi ve disiplin kuralları | Ders Saati |
14. Hafta | Sınıfta zaman yönetimi ve disiplin kuralları | Ders Saati |
Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretme), Münire Erden,Yasemin Akman, Arkadaş Yayınları, Ankara, 2008 |
Eğitim Psikolojisi, Ziya Selçuk, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2014 |
Eğitim Psikolojisi - Kuram ve Uygulama, Robert E. Slavin,Nobel Yayın |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2,5 | 35 |
Araştırma | 2 | 7 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 6,5 | 32,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |