Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Aile Sosyolojisi SOS244 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. EMEL COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, toplumdaki en eski sosyolojik kurumlardan birisi olan ailenin günümüzdeki anlamlarını ve işlevlerini incelemektir. Ders sonunda öğrencilerin farklı toplumlarda ailenin gelişimi ve değişimine dair bilgi sahibi olması ve günümüz aile yapısına dair eleştirel ve sosyolojik bir perspektif ortaya koyma yetilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Ailenin tarihsel gelişimi, aile kuramları, 'modern' ailenin yapısı ve günümüzde Türkiye'deki aile kurumu.
Ders Öğrenme Kazanımları - Ailenin bir kurum olarak sosyolojik önemini tartışma
- Farklı kuramlar açısından ailenin analizini yapabilme
- Ailenin ekonomi ve sanayileşme ile ilişkisini yorumlamak
- Aile içerisindeki cinsiyet rollerini ve güç ilişkilerini analiz edebilme
- Türkiye'deki aile yapısını toplumsal cinsiyet perspektifinden analiz etmek
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Ders tanıtımı
2. Hafta Ailenin tarihsel gelişimi
3. Hafta Aile, evlilik, hane ve akrabalık ilişkileri
4. Hafta Aile sosyolojisinde farklı kuramsal yaklaşımlar -I
5. Hafta Aile sosyolojisinde farklı kuramsal yaklaşımlar -II
6. Hafta Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet ve aile
7. Hafta Türkiye'nin modernleşme sürecinde ailenin inşası - I
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Türkiye’nin modernleşme sürecince ailenin inşası - II
10. Hafta Türkiye'de aile kurumuna yönelik sosyal politikalar
11. Hafta Aile içerisinde görünmeyen emek ve kadınların ücretli işe katılımı
12. Hafta Sosyal politikada iyi uygulamalar
13. Hafta Tartışma: Alternatif aile modelleri
14. Hafta Ders değerlendirmesi
Kaynaklar
Adak, N. (2016). Değişen Toplumda Değişen Aile. Ankara: Siyasal Kitapevi
Sancar, S. (2014). Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti: Erkekler Devlet, Kadınlar Aile Kurar. İstanbul: İletişim Yayınları
Savran, G. ve Tura, N. (2016). Kadının görünmeyen emeği. İstanbul: Yordam Kitap.
Kasapoğlu, A. v.d. (Ed) (2011). Aile Sosyolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi (AU) Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 -
PY12 5 0 0 0 0 0 -
PY13 4 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 3 3,5 10,5
Diğer Faaliyetler 2 3 6
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0