Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Sosyolojisi | SOS244 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. EMEL COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, toplumdaki en eski sosyolojik kurumlardan birisi olan ailenin günümüzdeki anlamlarını ve işlevlerini incelemektir. Ders sonunda öğrencilerin farklı toplumlarda ailenin gelişimi ve değişimine dair bilgi sahibi olması ve günümüz aile yapısına dair eleştirel ve sosyolojik bir perspektif ortaya koyma yetilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Ailenin tarihsel gelişimi, aile kuramları, 'modern' ailenin yapısı ve günümüzde Türkiye'deki aile kurumu. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Ailenin bir kurum olarak sosyolojik önemini tartışma - Farklı kuramlar açısından ailenin analizini yapabilme - Ailenin ekonomi ve sanayileşme ile ilişkisini yorumlamak - Aile içerisindeki cinsiyet rollerini ve güç ilişkilerini analiz edebilme - Türkiye'deki aile yapısını toplumsal cinsiyet perspektifinden analiz etmek |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Ders tanıtımı | |
2. Hafta | Ailenin tarihsel gelişimi | |
3. Hafta | Aile, evlilik, hane ve akrabalık ilişkileri | |
4. Hafta | Aile sosyolojisinde farklı kuramsal yaklaşımlar -I | |
5. Hafta | Aile sosyolojisinde farklı kuramsal yaklaşımlar -II | |
6. Hafta | Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet ve aile | |
7. Hafta | Türkiye'nin modernleşme sürecinde ailenin inşası - I | |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Türkiye’nin modernleşme sürecince ailenin inşası - II | |
10. Hafta | Türkiye'de aile kurumuna yönelik sosyal politikalar | |
11. Hafta | Aile içerisinde görünmeyen emek ve kadınların ücretli işe katılımı | |
12. Hafta | Sosyal politikada iyi uygulamalar | |
13. Hafta | Tartışma: Alternatif aile modelleri | |
14. Hafta | Ders değerlendirmesi |
Adak, N. (2016). Değişen Toplumda Değişen Aile. Ankara: Siyasal Kitapevi |
Sancar, S. (2014). Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti: Erkekler Devlet, Kadınlar Aile Kurar. İstanbul: İletişim Yayınları |
Savran, G. ve Tura, N. (2016). Kadının görünmeyen emeği. İstanbul: Yordam Kitap. |
Kasapoğlu, A. v.d. (Ed) (2011). Aile Sosyolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi (AU) Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 3 | 3,5 | 10,5 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |