Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Düşünme | SOS247 | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Örgün |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Aysun AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; felsefi sorgulama, doğru akıl yürütme ve argüman üretme yöntemlerini incelemek ve uygulamak ve aynı zamanda yaşamın her alanında felsefi bir tavır geliştirmek ve kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Eleştirel düşünme yönteminin temel kavram ve problemlerinin ele alınması |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Doğru ve yanlış akıl yürütme yollarının tanımlanması - Argüman üretme, doğru iddia oluşturabilme ve mantıklı karar verebilme yöntemlerinin açıklanması - Dil ve yaşamın karmaşıklığının kavramsal analizi ve doğru yöntemlerinin tartışılması - Eleştirel bakış açısının temel kavramlarının açıklanması - Eleştirel düşünmenin farklı alanlardaki yöntemsel uygulamalarının tartışılması - Eleştirel düşünme ve etik ilişkisinin tartışılması - Eleştirel düşünme ve psikolojik sosyolojik etkilerinin tartışılması |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
0. Hafta | Eleştirel Düşünmenin Tanımlanması | |
1. Hafta | Giriş | |
3. Hafta | Karşılaştırma, Genelleme ve Doğru Akıl Yürütme Kavramları | |
4. Hafta | Düşünmenin Dereceleri ve Bölümleri | |
5. Hafta | Bilimsel Akıl Yürütme ve Yanlış Akıl Yürütme | |
6. Hafta | Düşünme Türleri, Eylem ve Karar Verme | |
7. Hafta | Neden-Sonuç, İnanç ve Olgu | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Benmerkezci Düşünme | |
10. Hafta | Grupmerkezci Düşünme | |
11. Hafta | Açıklama, Değer Verme, Haklılandırma | |
12. Hafta | Eleştirel Düşünme ve Etik İlişkisi | |
13. Hafta | Eleştirel Düşünme ve Kitle İletişim Araçları İlişkisi | |
14. Hafta | Dil, Anlam ve Yaratıcı Düşünme |
Eleştirel Düşünme, Aysun Aydın ve Bahar Muratoğlu Pehlivan, Der, İstanbul, 2019. |
Etik-Ahlak Felsefesi, Doğan Özlem, Notos, İstanbul, 2016. |
Kritik Düşünce, Richard Paul ve Linda Elder, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2013. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 3 | 3,5 | 10,5 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |