Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kırsal Yapı Sorunları SOS233 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Şevket Ercan KIZILAY
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Şevket Ercan KIZILAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrenciler kırsal yapı ve köylülüğün gelişimi; kırsal topluluklarda ekonomik ve sosyal örgütlenme; köylülüğün dönüşümü; kırsal yapının gelişimim, modernite ve Türkiye’de kırsal yapının yeniden örgütlenmesiyle ilgili konuları kavrayacaklardır.
Dersin İçeriği Kırsal Yapı Sorunları
Ders Öğrenme Kazanımları - Türkiye'nin kırsal ve tarımsal yapısının özelliklerini tartışma
- Bu özelliklerin bölgelere göre farklılıklarını yorumlama
- Tarım ve kırsal yapı ile ilgili araştırma planlamayı öğrenme
- Alanda araştırma uygulamayı planlama
- Kuramsal bilgi ile toplumsal gerçekliği ilişkilendirme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş: Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Köy ve Köylülük
2. Hafta Kır Sosyolojisinin Gelişimi ve Araştırmalar
3. Hafta Kır-Kent Ayrımı ve Kırsal Alanın Temel Özellikleri
4. Hafta Türk Sosyolojisinde Kırsal Yapı Araştırmaları
5. Hafta Osmanlı Toplum Yapısı ve Kırsal Yapıların Dönüşümü
6. Hafta Cumhuriyet Dönemi ve Kırsal Yapıların Dönüşümü
7. Hafta II. Dünya Savaşı Dönemi ve Tarım Politikalarının Oluşumu
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çok Partili Dönem ve Tarım Politikaları
10. Hafta Planlı Dönemde Kırsal Politikalar ve Etkileri
11. Hafta Türkiye'de Tarımsal Yapının Güncel Durumu
12. Hafta Kırsal Kalkınma ve Modernleşme Sorunsalı
13. Hafta Kırsal Yoksulluk ve Modernleşme Sorunsalı
14. Hafta Sonuç: Türkiye'de Köy Araştırmaları Literatürü: Sonuçlar, Bulgular ve Tespitler
Kaynaklar
Orhan Türkdoğan (1977), Köy Sosyolojisinin Temel Sorunları, Dede Korkut Yayınları, İstanbul
Hakan Arslan (2019), Türkiye'de Kır Sosyolojisi Araştırmaları, Siyasal Kitabevi, Ankara
Ertan Özensel (2018), Kır Sosyolojisi: Türkiye'de Kırsal Yapıların Dönüşümü, Çizgi Kitabevi, Konya
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 -
PY10 4 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 -
PY13 4 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 3 3,5 10,5
Diğer Faaliyetler 2 3 6
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0