Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SMB21 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğretmektir.
Dersin İçeriği DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme.
Ders Öğrenme Kazanımları - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir.
- DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir.
- DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir
- DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir.
- Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
3. Hafta DEHB’in nedenleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
6. Hafta DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
7. Hafta DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta DEHB tipleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler
10. Hafta DEHB tipleri Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta DEHB’i olan çocukların eğitimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
12. Hafta DEHB’i olan çocukların eğitimi Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
13. Hafta DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
14. Hafta Genel tekrar Ders Saati
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 5 65
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 7 7
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0