Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | SMB17 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Ender KAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. - Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir. - Yaşam boyu öğrenmeye istekli olur. - Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar. - Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar | Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Yetişkin eğitiyle ilgili yaklaşım ve modeller | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
6. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
7. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenme becerileri | Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmede aile ve toplumun rolü | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Akcaalan, Mehmet ve Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme-Teori ve Uygulama. Eğitim Kitabevi Yayınları. Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri. (1. baskı). Eğitim Kitabevi Yayınları. Edwards, R., Sieminski, S. & Zeldin, D. (1993). Adult Learners, Education and Training. London, UK: Taylor & Francis Ltd Güneş, H. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı) Eğiten Kitap. Judith, A. Calder & Ann McCollum (1998). Open and Flexible Learning in Vocational Education and Training. London, UK: Kogan Kaya, Eylem (2016) Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. (1. Baskı) Nobel Yayın Dağıtım. Knowles, M. S., Holton, E. F. & Swanson, R. A. (2015). Yetişkin eğitimi. (Çev. Okhan Gündüz), (1. baskı) İstanbul: Kaknüs Yayınları. Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Ankara: Asil Yayınevi. Sayılan, F. ve Yıldız, A. (2006) Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı), Pegem Akademi. Sekman, M. (2017) Kesintisiz Öğrenme. (29. baskı) Alfa Yayınları. Scales, P. (2015) Yaşam Boyu Öğrenme ve Öğretim. (2. baskı), (çev. Ülkü Köymen), Palme Yayınları. Yıldız A. ve Uysal, M. (2009). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Kalkedon Yayınevi. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY40 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY41 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 4 | 20 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |