Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mikro Öğretim SMB12 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına sınıf yönetimi, ders planlama, ve öğretim teknikleri konusunda uygulamalı deneyim kazandırmaktır. Mikro öğretim, öğrencilere küçük ölçekli ders sunumları yaparak geri bildirim almayı ve öğretim becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği Ders, öğretmen adaylarının ders planı oluşturma, ders anlatma, ve etkili iletişim becerilerini geliştirmelerine odaklanır. Öğrenciler, kısa dersler hazırlayarak sunar ve akranları ve eğitmenlerden geri bildirim alır. Bu süreç, öğretim stratejilerinin ve yöntemlerinin etkinliğini artırmayı amaçlar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler, ders planlama sürecinde etkili hedefler belirleyebilecek ve bu hedeflere uygun ders planları hazırlayabileceklerdir.
- Öğrenciler, mikro öğretim uygulamaları yoluyla etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri geliştirebilecek ve bu becerileri sınıf ortamında uygulayabileceklerdir.
- Öğrenciler, aldıkları geri bildirimleri değerlendirerek öğretim becerilerini iyileştirebilecek ve ders sunumlarını daha etkili hale getirebileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Mikro Öğretime Giriş ve Temel Kavramlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Ders Planlama ve Hedef Belirleme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
3. Hafta Etkili İletişim Becerileri ve Sınıf Yönetimi Ders Saati Araştırma
4. Hafta Öğretim Yöntemleri ve Stratejileri Diğer Faaliyetler Araştırma
5. Hafta Mikro Öğretim Uygulamaları - İlk Sunumlar Diğer Faaliyetler Ders Saati
6. Hafta Geri Bildirim Alma ve Değerlendirme Teknikleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Mikro Öğretim Uygulamaları - Geliştirilmiş Sunumlar Ders Saati Araştırma
8. Hafta Ara sınav Ders Saati
9. Hafta Farklı Öğretim Durumlarına Uygun Stratejiler Geliştirme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Teknoloji Destekli Öğretim Uygulamaları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Problem Çözme ve Karar Verme Süreçleri Ders Saati Araştırma
12. Hafta Mikro Öğretim Uygulamaları - Nihai Sunumlar Araştırma Diğer Faaliyetler
13. Hafta Öğretim Becerilerinin Genel Değerlendirmesi Ders Saati Araştırma
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Allen, D. W., & Ryan, K. (1969). Microteaching. Addison-Wesley.
Brown, G., & Atkins, M. (1988). Effective Teaching in Higher Education. Routledge.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY33 3 0 0 0 -
PY35 4 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 5 70
Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 14 2 28
Ödev 1 1 3 3
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0