Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Proje Hazırlama SMB08 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının üst düzey düşünmeye yönelik temel kavramları bilmesini, düşünme türlerini, düşünme stillerini, eleştirel düşünmenin önemini, eleştirel dinleme, eleştirel okuma ve eleştirel yazma konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini düşünmeye dair temel kavramlar, analitik düşünme, eleştirel düşünme, Eleştirel Düşünmenin Kapsamı ve Becerilerini, Eleştirel Düşünme Stratejileri, Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörleri, Eleştirel dinleme, okuma ve yazma becerilerinden oluşmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci proje fikri oluşturur.
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir,
- Öğrenci proje planı geliştirir.
- Öğrenci zaman, maliyet ve kaynak planlaması yapar.
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir
- Öğrenci proje raporu geliştirir.
- Eleştirel ve Analitik düşünme becerilerinin karşılaştırmasını yapar,
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin tanıtımı. Proje nedir? Özellikleri nelerdir? Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
1. Hafta Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma
2. Hafta Düşünme Türleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
2. Hafta Proje Geliştirme Süreci: Proje fikrinin ortaya çıkışı Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
3. Hafta Proje yönetimi, proje yönetiminin bileşenleri, proje yöneticisi, yöneticinin görev/sorumluluk ve becerileri Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
3. Hafta Düşünme Türleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
4. Hafta Eleştirel Düşünme-I Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
4. Hafta Planlama: zaman – maliyet – kaynak planlaması Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta Proje Hazırlama Esasları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Eleştirel Düşünme-II Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Eleştirel Düşünmenin Kapsamı Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Konu Seçimi Süreci Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
7. Hafta Proje Hazırlama Süreci Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
7. Hafta Eleştirel Düşünme Becerileri Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Örnek projeler Ders Saati
9. Hafta Eleştirel Düşünme Stratejileri Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
10. Hafta Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
10. Hafta Örnek projeler Ders Saati
11. Hafta Proje sunumları Ders Saati
11. Hafta Eleştirel Dinleme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler
12. Hafta Eleştirel Okuma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
12. Hafta Proje sunumları Ders Saati
13. Hafta Proje sunumları Ders Saati
13. Hafta Eleştirel Yazma Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ders Saati
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
İstanbul Kurumsal Gelişim-Gökrem Tekir. (2006). Proje Yönetimi Kavramları, Metodolojisi ve Uygulamaları. Çağlayan Kitabevi.
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013.
Kürşad Yılmaz, Eleştirel ve Analitik Düşünme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2018.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY9 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY35 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 2 10
Ara Sınav 1 14 2 28
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0