Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Antropolojisi | SMB03 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Hande BULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, eğitim konusundaki pratik ve uygulamaların aynı zamanda sosyal sınıf, aile tarihi, Türkiye'de modernleşme ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının olduğu bir çerçeveye yerleştirilmesi hedeflenmektedir.Derste uluslararası literatürde eğitim üzerine olan teorik tartışmaların yanı sıra yakın zamanlarda yapılmış araştırma örneklerinden oluşmaktadır. Bu dersin içeriğini oluşturacak kaynakların önemli bir kısmını Türkiye’de çeşitli dönemlerde ayrı okul deneyimlerine sahip kadın ve erkeklerin biyografi ve otobiyografileri olacak. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar - Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar. - Öğrenci, eğitim ve antropolojinin temel konularını kavrar. - Öğrenci, eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eğitim Antropolojisine giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
2. Hafta | Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | Eğitim üzerine düşünmek | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Eğitimi nasıl anlayabiliriz? "Geliştirme" ya da "tahakküm" | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
5. Hafta | Eğitim antropolojisinde araştırma, yöntem ve bazı tartışmalar | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
6. Hafta | Sınıf, kültür ve eğitim | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Eğitim ve sınıf ayrım | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Eğitim ve sınıf ayrımı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet I | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet II | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
12. Hafta | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri I | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri II | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final | Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing. Wills, Paul. 1977. Learning to Labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press. Bourdieu, Pierre and Jean-Claude Passeron. 2015. Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri, Heretik Yayıncılık. Henry J. Rutz and Erol M. Balkan. 2010. Reproducing Class: Education, Neoliberalism and the rise of the new middle class in İstanbul. Bergahn Books. Özsan, Gül. 2016. "Türkiye'nin Sosyal Dokusunda Değişen ve Değişmeyen Unsurlar: Eşraf Aileleri ve Eğitim". Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Lutfi Sunar (Ed.) Matbu Yayıncılık |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY41 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 3 | 30 |
Araştırma | 5 | 4 | 20 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 1 | 5 |
Sözel Anlatım | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |