Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi | MSAE11 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üstün yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde üstün yetenekli öğrencilerle yapılan uygulamalar hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları;üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler; üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Üstün yetenekle ilgili temel ilkelerini bilir. - Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. - Üstün yetenekli öğrencilere yönelik matematik eğitimi hakkında fikir sahibi olur. - Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. - stün yetenekli öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeler. | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları. | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
4. Hafta | Üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması-Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
5. Hafta | Matematikte üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri. | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
6. Hafta | Matematikte Yaratıcılık | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için müfredat farklılaştırma | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Eğitim Programı Modelleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
10. Hafta | Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırılmış etkinlik örnekleri | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
13. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
14. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi. Feyzullah Şahin, Pegem Akademi Yayınları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PY17 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY19 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY20 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 2 | 10 |
Araştırma | 4 | 2 | 8 |
Diğer Faaliyetler | 3 | 2 | 6 |
Sözel Anlatım | 9 | 2 | 18 |
Görsel Sunum | 9 | 2 | 18 |
Ödev 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 2 | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |