Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Matematik | MSAE02 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğretmen adaylarına Matematik ve Kültür arasındaki ilişkilerin tanıtılması |
Dersin İçeriği | Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar. Matematiğin sanat ve estetikle ilişkisini fark eder. Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar. Öğrenciler matematik ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğini bilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar. - Matematiğin sanat ve estetikle ilişkisini fark eder. - Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar. - Öğrenciler matematik ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğini bilir.. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Matematik ve kültür ilişkisi hakkında genel bilgilendirme | Ders Saati |
2. Hafta | Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak | Araştırma Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları | Araştırma Sözel Anlatım |
4. Hafta | Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
5. Hafta | Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki | Araştırma Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Matematik ve Toplum arasındaki İlişki ve Bugünkü Durumu | Araştırma Sözel Anlatım |
10. Hafta | Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi | Araştırma Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi | Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama | Ders Saati |
13. Hafta | Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama | Ders Saati |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
EtnoMatematik Matematik Dünyasına Çok Kültürlü Bir Bakış, Marcia Ascher, Okyanus Yayınları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY27 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY28 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav 1 | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |