Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İklim Değişikliği Eğitimi | GKS48 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, katılımcılara iklim değişikliği ile ilgili temel bilgileri ve bu konunun eğitimi üzerindeki etkilerini öğretmektir. Öğrenciler, iklim değişikliğinin nedenleri, etkileri ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibi olacak ve bu konuyu etkili bir şekilde öğretme becerisi kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği | Ders, iklim değişikliğinin bilimsel temelleri, küresel etkileri, yerel düzeydeki sonuçları ve eğitimdeki rolü gibi konuları içerecektir. Ayrıca, katılımcılar, iklim değişikliği ile ilgili eğitim materyalleri geliştirme ve uygulama becerilerini kazanacaklardır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Katılımcılar, iklim değişikliğinin temel kavramlarını ve etkilerini anlayacaklardır. - Öğrenciler, iklim değişikliği ile ilgili eğitim materyalleri geliştirebileceklerdir. - Katılımcılar, iklim değişikliği konusunu etkili bir şekilde öğretme becerisi kazanacaklardır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | İklim Değişikliğine Giriş | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | İklim Değişikliğinin Bilimsel Temelleri | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
3. Hafta | İklim Değişikliğinin Küresel Etkileri | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
4. Hafta | Yerel Etkiler ve Toplum Üzerindeki Sonuçlar | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma |
5. Hafta | İklim Değişikliği ve Ekosistemler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
6. Hafta | İklim Değişikliği Eğitimi: Temel İlkeler | Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
7. Hafta | Eğitim Materyalleri ve Kaynaklar | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
8. Hafta | Vize Sınavı | Ders Saati |
9. Hafta | İklim Değişikliği ile İlgili Projeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
10. Hafta | Öğrenciler için Aktif Öğrenme Stratejileri | Ders Saati Araştırma |
11. Hafta | Toplum ve Çevre Bilinci Geliştirme | Ders Saati Araştırma Görsel Sunum |
12. Hafta | İklim Değişikliği ile Mücadelede Yenilikçi Yaklaşımlar | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Uygulamalı Proje | Ders Saati Araştırma Görsel Sunum |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
IPCC. (2021). Climate Change 2021: The Physical Science Basis. Cambridge University Press. |
UNESCO. (2019). Education for Sustainable Development Goals: Learning Objectives. UNESCO Publishing. |
Cordero, E. C. (2018). Climate Change Education: A Guide for Teachers. Springer. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 1 | 2,5 | 2,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |