Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kapsayıcı Eğitim SMB10 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi, değeri ve tutumu kazandırmak.
Dersin İçeriği Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi; Kapsayıcı eğitimde ulusal ve uluslararası mevzuat; Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; Kapsayıcı okul ve sınıf; Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; Kapsayıcı öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; Ders tasarlama uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları - Kapsayıcı eğitimi tanımlar.
- Kapsayıcı eğitimi tanımlar.
- Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını açıklar.
- Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını açıklar.
- Kapsayıcı eğitimde standartlarının gerekliliğini kabul eder.
- Kapsayıcı eğitimde standartlarının gerekliliğini kabul eder.
- Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar.
- Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar.
- İnsani değerleri ve evrensel erdemleri önemser
- İnsani değerleri ve evrensel erdemleri önemser
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
3. Hafta Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
4. Hafta Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
5. Hafta Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
6. Hafta Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
7. Hafta Kapsayıcı okul ve sınıf Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Görsel Sunum
11. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
12. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
13. Hafta Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
14. Hafta Değerlendirme Ders Saati
Kaynaklar
Ceyhan, M. A. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul Pratikleri, Öğretmen İhtiyaçları. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Çayır, K., Soran, M. & Ergün, M. (2015). Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı. Karekök Yayınları. Düşün, Y. (2016). Türkiye’de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum analizi. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Eileen Allen, K. E. & Glynnis, E. C. (2015). The Exceptional Child Inclusion in Early Childhood Education. USA: Wadsworth, Cengage Learning. Karten, T. J. (2011). (Edt.), Inclusive Practives. Thousand Oaks, California: Corwin. Merey, Z. (Edt.), (2017). Çocuk Hakları. (2. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). Eğitimde Hakkaniyet, Şimdi! Salvia, J., Ysseldyke, J. & Witmer, S. (2017). Assessment in Special and Inclusive Education. (13th edition.) , USA: Boston, Cengage Learning. Thousand, J. S., Villa, R. A. & Nevin, A. I. (2015). Differentiating Instruction. (2nd edition), USA: Thousand Oaks, California: Corwin. Turan, R. (2017). (Edt.), İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Yılmaz, Ö. (2011). Kapsayıcı, Ön Yargısız Eğitim İçin Liderler. Kadından Yaşama Destek Derneği [KAYAD].
Ceyhan, M. A. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul Pratikleri, Öğretmen İhtiyaçları. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Çayır, K., Soran, M. & Ergün, M. (2015). Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı. Karekök Yayınları. Düşün, Y. (2016). Türkiye’de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum analizi. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Eileen Allen, K. E. & Glynnis, E. C. (2015). The Exceptional Child Inclusion in Early Childhood Education. USA: Wadsworth, Cengage Learning. Karten, T. J. (2011). (Edt.), Inclusive Practives. Thousand Oaks, California: Corwin. Merey, Z. (Edt.), (2017). Çocuk Hakları. (2. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). Eğitimde Hakkaniyet, Şimdi! Salvia, J., Ysseldyke, J. & Witmer, S. (2017). Assessment in Special and Inclusive Education. (13th edition.) , USA: Boston, Cengage Learning. Thousand, J. S., Villa, R. A. & Nevin, A. I. (2015). Differentiating Instruction. (2nd edition), USA: Thousand Oaks, California: Corwin. Turan, R. (2017). (Edt.), İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Yılmaz, Ö. (2011). Kapsayıcı, Ön Yargısız Eğitim İçin Liderler. Kadından Yaşama Destek Derneği [KAYAD].
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY34 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 11 2 22
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 11 2 22
Araştırma 2 1 2
Sözel Anlatım 13 2 26
Görsel Sunum 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0