Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | MSAE13 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri öğretme-öğrenme sürecinde kullanılan değerlendirme yaklaşımlarına yönelik bilgilendirmek ve deneyim kazandırmak |
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri - Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar - Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri - Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları | Araştırma Ders Saati |
2. Hafta | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar | Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati |
4. Hafta | Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | Araştırma Ders Saati |
5. Hafta | Gözlem, görüşme, performans değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
6. Hafta | Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri | Sözel Anlatım Ders Saati |
10. Hafta | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
11. Hafta | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati |
12. Hafta | Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
14. Hafta | Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları | Ders Saati |
Özçelik, D. A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY30 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY31 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sözel Anlatım | 14 | 2 | 28 |
Görsel Sunum | 14 | 2 | 28 |
Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |