Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | SMB21 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir. - DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir. - DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir - DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir. - Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | DEHB’in nedenleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
4. Hafta | DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati |
7. Hafta | DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | DEHB tipleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
10. Hafta | DEHB tipleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
11. Hafta | DEHB’i olan çocukların eğitimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | DEHB’i olan çocukların eğitimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
13. Hafta | DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
14. Hafta | Genel tekrar | Ders Saati |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |