Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme SMB07 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Ders Öğrenme Kazanımları - Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
- Öğrenciler, eğitim programı geliştirme sürecinde kullanılan temel teorileri ve modelleri tanımlayabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.
- Öğrenciler, bir eğitim programı geliştirme sürecinin ilk adımı olarak ihtiyaç analizi yapabilecek ve elde edilen verileri program hedefleri ile uyumlu bir şekilde yorumlayabileceklerdir.
- Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimini kavrar
- Program geliştirme sürecinin temellerini (ekonomik, toplumsal, bireysel, felsefi) açıklar
- Öğrenciler, eğitim programı hedeflerini belirleyebilecek ve bu hedeflere uygun içerik ve aktiviteleri etkili bir şekilde planlayabileceklerdir.
- Öğrenciler, geliştirilen bir eğitim programını değerlendirme ve ihtiyaç duyulduğunda programı revize etme becerisine sahip olacaklardır.
- Program geliştirme modellerini tanır
- Program geliştirme sürecinde hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme/değerlendirme sürecinin özelliklerini kavrar
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Program Gelistirmede Temel Kavramlar Ders Saati
2. Hafta Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri Ders Saati
4. Hafta Program geliştirme tasarımları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Eğitim Programları Modelleri Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Program geliştirme süreci. Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
7. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Egitim Gereksinmelerinin Belirlenmesi Araştırma Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Amaçların Düzenlenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
10. Hafta İçerik düzenleme ve yaklaşımları. Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati
11. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama: Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi Ders Saati Araştırma
12. Hafta Program Geliştirmede Yeni Yönelimler Ders Saati Araştırma
13. Hafta Eğitim Programlarının Denenmesi ve Değerlendirilmesi Ders Saati Araştırma
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme Fatma Varış Ank. Üniversitesi.
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Özcan Demirel. PegemA.
Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994. Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY33 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 10 1 10
Araştırma 1 5 5
Sözel Anlatım 14 2 28
Görsel Sunum 14 2 28
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 1 1
Final 1 10 10
Sınıf İçi Etkinlik 1 10 10
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0