Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı MSAE08 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir.Matematik eğitimi alanına özgü öğretim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini öğrenir.İki ve üç boyutlu öğretim materyallerini tasarlar.Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmeye ilişkin kavramları tanımlayabilme. Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini kavrayabilme. Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklayabilme. Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklayabilme. Eğitim ortamlarına ilişkin mesaj düzenleme ilkelerini sıralayabilme. Materyal geliştirirken göz önüne alınacak ilkeleri açıklayabilme. Temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilme. Sunum materyallerinin özelliklerini kavrayabilme. Sunum materyallerini özelliklerini göz önüne alarak geliştirebilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilme. Eğitimde bilgisayarın nasıl kullanıldığını açıklayabilme. Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilme.
Dersin İçeriği Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Materyal tasarım ilkelerini bilir.
- Materyal tasarlar.
- Materyale uygun kullanım kılavuzu hazırlar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanıtılması Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Materyal hazırlama ilkelerinin incelenmesi Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
3. Hafta Etkinlik hazırlama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
4. Hafta Materyalin eğitimdeki ve matematik eğitimindeki yeri ve önemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta Matematik eğitiminde kullanılan materyal çeşitlerinin tanıtılması ve örnek materyallerin incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
6. Hafta Çalışma kağıdı hazırlama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta İki ve üç boyutlu materyal hazırlama ilkeleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav Görsel Sunum
9. Hafta Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
10. Hafta Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum
12. Hafta Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görsel Sunum
13. Hafta Materyal değerlendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama
14. Hafta Materyal değerlendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
Kaynaklar
Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık.
Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı (Elif Bahadır, Eğitim Kitabevi Yayınları)
Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları (Gülfem Sarpkaya Aktaş, Pegem Yayınları)
İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.
Yelken, T. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. Ankara.
Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 4 56
Sözel Anlatım 14 1 14
Görsel Sunum 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0