Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi | MSAE01 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimde kullanılan teknolojileri tanıyan, kullanımına aşina olan ve bileşenlerinin yapısını ve çalışma mantığını gerek yazılım gerekse donanımsal açıdan derinlemesine tanıyan, teknolojiyi kullanarak bilgiye ulaşabilen ve eğitim faaliyetlerinde etkin kullanan öğrenciler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Matematik öğretiminde teknolojinin önemi; Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımı, bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli etkinlikler üretme ve uygulama; öğrenci ürünlerini değerlendirme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilmek için gerekli teorik ve pratik bilgileri kazanır. - Matematik eğitiminde kullanılan yazılım ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. - Matematikte farklı ortaokul konularının öğretimi için teknolojiyi kullanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Ders hakkında genel bilgi: Teknoloji ve Tarihçesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | Temel tanımlar: Eğitim, Matematik ve Teknoloji | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Matematik, matematik eğitimi ve bilgisayar ilişkisi ve kullanımı | Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
4. Hafta | Matematiksel Bilgi ve teknolojik olarak bilgiye erişim ile bilgiyi işleme oluşturma | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | Sanal Öğrenme Nesneleri (Manipülatifler) | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
6. Hafta | Matematik yazılımları | Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma |
7. Hafta | Matematik yazılımları | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Matematik yazılımları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Matematik yazılımları | Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Matematik yazılımları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Matematik yazılımları | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
13. Hafta | Bilgiyi paylaşma, saklama ve sunma yolları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Genel Değerlendirme ve kapanış | Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım |
Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Karakırık, E. & Doğan, M., Nobel. |
Bilgisayar Temelli Dinamik Matematik, Erdem Çekmez, Nobel. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 5 | 5 | - |
PY5 | 5 | 3 | 5 | 5 | - |
PY18 | 4 | 5 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 |
Sözel Anlatım | 1 | 1 | 1 |
Görsel Sunum | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |