Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk İşaret Dili | GKS13 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, işitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dil olan işaret dilini, işitme engeli bulunmayan kişilere de anlatmak ve öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. - İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. - İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Türk İşaret Dili nedir? Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir? İşaret dili Alfabesi | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Aile ve çevresi, Vücudumuz, Sağlık | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Fiiller, Sıfatlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
4. Hafta | Zıt Anlamlı Kelimeler, Sayılar-Matematik İşaretleri ve Ölçüleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Duygular, Zaman ve Dilimleri | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Taşıtlar ve Trafik, Renkler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
7. Hafta | Okul ve Eğitim, Isıtma Araçları ve Yakacaklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
10. Hafta | Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | El Takımları ve Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Spor ve Spor Kulüpleri, Yönler. Hava ve Coğrafi terimler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
13. Hafta | İsimler, Deyimler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
14. Hafta | Final Sınavları | Diğer Faaliyetler |
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press. |
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press. |
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press. |
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY35 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY40 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 |
Ödev 1 | 2 | 8 | 16 |
Ödev 2 | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |