Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Dil | GKS09 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve kültürle ilgili temel kavramlarını incelemek ve etkileşimi ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Dil ve kültür ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmeKültürün kaynakları ve ögelerini ayır edebilmeSözlü ve yazılı kültür ile maddi ve manevi kültürü ayırt edebilmeKültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum arasındaki ilişkiyi açıklayabilmeYapısal-işlevsel yaklaşımlarda açısından ve semboller sistemi olarak dili tanımlayabilmeKültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişkiyi açıklayabilmeDilin kültürel ve iletişimsel işlevlerini açıklayabilmedil ve kültürdeki gelişim ve aktarım ile bunların dinamiklerinin farkına varmaKültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimlerini açıklayabilmeMilli kültürler, küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülüğü tanımlayabilme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İslamiyet öncesi Türk kültürünü öğrenir. - İslamiyet’in etkisiyle başlayan yeni dönem hakkında bilgi sahibi olur. - Osmanlı kültürünü öğrenir. - Batı etkisiyle ortaya çıkan yeni dönem Türk kültürü hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar | Ders Saati |
2. Hafta | Kültürün kaynakları ve öğeleri | Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | Sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
4. Hafta | Bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür | Sözel Anlatım Ders Saati |
5. Hafta | Kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
6. Hafta | Bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
7. Hafta | Semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi | Araştırma Görsel Sunum Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki | Araştırma Ders Saati |
10. Hafta | Dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı | Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları | Sözel Anlatım Ders Saati |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Mehmet Kaplan. Kültür ve Dil. Dergah Yayıncılık, 2023. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY40 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY41 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sözel Anlatım | 5 | 4 | 20 |
Görsel Sunum | 1 | 2,5 | 2,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 2 | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |