Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Bilimleri Tarihi | MBS34 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Süleyman GÖKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, geçmişten günümüze kadar türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformlarları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğini, eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'nde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir. - Öğrenci günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir. - Öğrenci geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır. - Öğrenci Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eski Türk Devletleri'nde eğitim. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
2. Hafta | Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
4. Hafta | Enderun mektebi. | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler. | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim. | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Atatürk ve eğitim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler. | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
12. Hafta | İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Mustafa Gündüz, “Socio-Cultural Origins of Turkish Educational Reforms and Ideological Origins of Late Ottoman Intellectuals (1908-1930)”, History of Education, Journal of the History of Education Society, V: 38, İssue: 2, March 2009, pp. 191-216. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA yay., 2012., Felsefe, Eğitim, Sanat, Hece Yayınları, Ankara |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY32 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY33 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 3 | 15 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Sözel Anlatım | 5 | 1 | 5 |
Görsel Sunum | 1 | 0,5 | 0,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |