Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve Eğitim | MBS27 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilere küresel eğilimlerin eğitim politikaları ve uygulamaları üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlamaktır. Ders, küreselleşme sürecinin eğitimdeki fırsatlar ve zorluklar üzerindeki rolünü ele alır. |
Dersin İçeriği | Ders, küreselleşmenin eğitime getirdiği değişimleri, eğitim sistemlerinin küresel bağlamda nasıl şekillendiğini ve eğitimdeki eşitsizlikleri nasıl etkilediğini inceler. Öğrenciler, küresel eğitim politikaları, eğitimde çok kültürlülük ve uluslararası işbirlikleri gibi konuları tartışacaklardır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkilerini analiz edebileceklerdir. - Küresel eğitim politikaları ve uygulamaları hakkında bilinçli tartışmalar yürütebileceklerdir. - Eğitimde çok kültürlülük ve uluslararası işbirliklerinin önemini kavrayacaklardır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Küreselleşme Kavramına Giriş | |
2. Hafta | Küreselleşmenin Tarihsel Gelişimi ve Eğitim | |
3. Hafta | Küresel Eğitim Politikaları | |
4. Hafta | Eğitimde Çok Kültürlülük | |
5. Hafta | Eğitimde Teknoloji ve Dijitalleşme | |
6. Hafta | Eğitimde Uluslararası Standartlar | |
7. Hafta | Küreselleşmenin Eğitimde Eşitsizliklere Etkisi | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Uluslararası Eğitim Programları ve İşbirlikleri | |
10. Hafta | Eğitimde Küresel Vatandaşlık ve Etik | |
11. Hafta | Eğitimde Kültürel Dönüşümler | |
12. Hafta | Küresel Eğitim Hareketliliği | |
13. Hafta | Eğitimde Yeni Eğilimler ve Gelecek Perspektifleri | |
14. Hafta | Değerlendirme | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Spring, J. (2009). Globalization of Education: An Introduction. Routledge. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY35 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY40 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 5 | 50 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 5 | 25 |
Sözel Anlatım | 1 | 1,5 | 1,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |