Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği MBS23 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal cinsiyet eşitliği kavramını ve bu eşitliğin eğitimde nasıl sağlanabileceğini öğretmektir. Ders, toplumsal cinsiyet rolleri, ayrımcılık, cinsiyete dayalı eşitsizlikler ve bu sorunların eğitim ortamında nasıl ele alınabileceği konularına odaklanır.
Dersin İçeriği Ders, toplumsal cinsiyet eşitliğinin tarihsel ve kültürel temellerini, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nedenlerini ve sonuçlarını, politikalar ve uygulamalar yoluyla bu eşitsizliklerin nasıl azaltılabileceğini içerir. Öğrenciler, toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden eğitim programlarını ve öğretim yöntemlerini analiz edeceklerdir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini tanımlayabilecek ve bunları ele almak için stratejiler geliştirebileceklerdir.
- Toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden eğitim politikalarını ve uygulamalarını analiz edebileceklerdir.
- Eğitimde toplumsal cinsiyet duyarlılığına sahip öğretim yöntemlerini uygulama becerisi kazanacaklardır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Toplumsal Cinsiyet Kavramına Giriş
2. Hafta Toplumsal Cinsiyet Rolleri ve Kalıpyargılar
3. Hafta Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Tarihi
4. Hafta Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı ve Politikalar
5. Hafta Öğretim Yöntemleri ve Toplumsal Cinsiyet Duyarlılığı
6. Hafta Eğitim Materyalleri ve Toplumsal Cinsiyet
7. Hafta Eğitimde Kadın Liderliği ve Erişim Fırsatları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitimde Erkek Çocukların Rolü ve Beklentiler
10. Hafta Eğitim Politikalarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
11. Hafta Uluslararası Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Perspektifleri
12. Hafta Eğitimde Cinsiyet Temelli Şiddet ve Önleme Stratejileri
13. Hafta Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
14. Hafta Final
Kaynaklar
Sadker, D., & Sadker, M. (1994). Failing at Fairness: How Our Schools Cheat Girls. Scribner.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY36 5 0 0 0 -
PY41 5 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 10 6 60
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 3 15
Sözel Anlatım 1 1,5 1,5
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0