Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | MBS23 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal cinsiyet eşitliği kavramını ve bu eşitliğin eğitimde nasıl sağlanabileceğini öğretmektir. Ders, toplumsal cinsiyet rolleri, ayrımcılık, cinsiyete dayalı eşitsizlikler ve bu sorunların eğitim ortamında nasıl ele alınabileceği konularına odaklanır. |
Dersin İçeriği | Ders, toplumsal cinsiyet eşitliğinin tarihsel ve kültürel temellerini, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nedenlerini ve sonuçlarını, politikalar ve uygulamalar yoluyla bu eşitsizliklerin nasıl azaltılabileceğini içerir. Öğrenciler, toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden eğitim programlarını ve öğretim yöntemlerini analiz edeceklerdir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini tanımlayabilecek ve bunları ele almak için stratejiler geliştirebileceklerdir. - Toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden eğitim politikalarını ve uygulamalarını analiz edebileceklerdir. - Eğitimde toplumsal cinsiyet duyarlılığına sahip öğretim yöntemlerini uygulama becerisi kazanacaklardır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Toplumsal Cinsiyet Kavramına Giriş | |
2. Hafta | Toplumsal Cinsiyet Rolleri ve Kalıpyargılar | |
3. Hafta | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Tarihi | |
4. Hafta | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı ve Politikalar | |
5. Hafta | Öğretim Yöntemleri ve Toplumsal Cinsiyet Duyarlılığı | |
6. Hafta | Eğitim Materyalleri ve Toplumsal Cinsiyet | |
7. Hafta | Eğitimde Kadın Liderliği ve Erişim Fırsatları | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Eğitimde Erkek Çocukların Rolü ve Beklentiler | |
10. Hafta | Eğitim Politikalarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | |
11. Hafta | Uluslararası Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Perspektifleri | |
12. Hafta | Eğitimde Cinsiyet Temelli Şiddet ve Önleme Stratejileri | |
13. Hafta | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi | |
14. Hafta | Final |
Sadker, D., & Sadker, M. (1994). Failing at Fairness: How Our Schools Cheat Girls. Scribner. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY36 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY41 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 3 | 15 |
Sözel Anlatım | 1 | 1,5 | 1,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |