Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güncel Eğitim Yaklaşımları | MBS12 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Taner ATMACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri eğitimde karşılaşılan güncel sorunlarla tanıştırmak ve bu sorunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi kazandırmaktır. Ders, eğitim sistemindeki zorluklar, reformlar ve yenilikçi çözümler üzerinde durur. |
Dersin İçeriği | Ders, eğitimdeki mevcut sorunlar, öğretmenlik mesleğinin itibarı, müfredat yenilemeleri, dijitalleşmenin etkileri, eğitimde eşitsizlikler ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi konuları kapsar. Öğrenciler, bu sorunları analiz edecek ve çözüm önerileri geliştireceklerdir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, eğitimdeki güncel sorunları tanımlayabilecek ve analiz edebileceklerdir. - Bu sorunlara yönelik eleştirel bakış açısıyla çözüm önerileri geliştirebileceklerdir. - Eğitimdeki reformlar ve yenilikler hakkında bilinçli tartışmalar yürütebileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eğitimde Güncel Sorunlara Giriş | |
2. Hafta | Öğretmenlik Mesleğinin İtibarı ve Toplumsal Algılar | |
3. Hafta | Müfredat Yenilemeleri ve Eğitimde Reformlar | |
4. Hafta | Dijitalleşmenin Eğitim Üzerindeki Etkileri | |
5. Hafta | Eğitimde Eşitsizlikler ve Fırsat Eşitliği | |
6. Hafta | Özel Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar | |
7. Hafta | Eğitimde Psikolojik Sağlık ve Destek Hizmetleri | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Eğitimde Yolsuzluk ve Etik Dışı Uygulamalar | |
10. Hafta | Eğitim Politikalarındaki Değişiklikler ve Yansımaları | |
11. Hafta | Eğitimde Yenilikçi Çözümler ve Teknolojik Gelişmeler | |
12. Hafta | Eğitimde Göçmen ve Mülteci Öğrenciler | |
13. Hafta | Gelecek Perspektifleri: Eğitimde Sürdürülebilirlik | |
14. Hafta | Final |
Darling-Hammond, L. (2010). The Flat World and Education: How America's Commitment to Equity Will Determine Our Future. Teachers College Press. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY33 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY35 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 5 | 50 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 5 | 25 |
Görsel Sunum | 1 | 1,5 | 1,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |