Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları | MBS10 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Abdullah ADIGÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere farklı öğrenme kuramlarını ve yaklaşımlarını tanıtarak, bu kuramların eğitim uygulamalarına nasıl yansıdığını anlamalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, bu kuramları sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini ve öğrenci öğrenmesini nasıl destekleyebileceklerini öğrenmeleri hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Ders, öğrenme kuramlarının tarihsel gelişimini, bilişsel, davranışçı, yapısalcı ve sosyokültürel öğrenme teorilerini ve bu teorilerin eğitimdeki uygulamalarını kapsar. Öğrenciler, farklı öğrenme yaklaşımlarını analiz edecek ve bu yaklaşımları öğretim süreçlerinde nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, farklı öğrenme kuramlarını ve yaklaşımlarını anlayabilecek ve analiz edebilecektir. - Öğrenciler, bu kuramları sınıf ortamında nasıl uygulayacaklarını ve öğrenme sürecini nasıl destekleyeceklerini öğrenecektir. - Öğrenme kuramları üzerine eleştirel düşünme becerisi geliştirecek ve bu kuramları eğitimde etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğrenme Kuramlarına Giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Davranışçı Öğrenme Kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
3. Hafta | Bilişsel Öğrenme Kuramları | Araştırma Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Yapısalcı Öğrenme Kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Sosyokültürel Öğrenme Kuramları | Araştırma Ders Saati |
6. Hafta | Öğrenme Stilleri ve Farklılıkları | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
7. Hafta | Motivasyon ve Öğrenme | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Öğrenme Çevreleri ve Teknolojileri | Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Duyuşsal Öğrenme Kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Yapılandırmacı Yaklaşımlar ve Uygulamaları | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
13. Hafta | Öğrenme Kuramlarının Eğitime Yansımaları | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Ormrod, J. E. (2016). Human learning (7th ed.). Pearson. |
Schunk, D. H. (2012). Learning theories: An educational perspective (6th ed.). Pearson. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY32 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY33 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 3 | 15 |
Araştırma | 5 | 3 | 15 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | 4 | 2,5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |