Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Okuryazarlığı ve PISA MAES15 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Matematiksel bilgi ve becerileri soyutlama, kullanma ve yorumlamada yetkin; değişim olgularını (fonksiyon ve cebir) tanımlayan, modelleyen ve yorumlayan; gerçek yaşam içerisinde bir problem durumunu fark eden ve çözebilen; Belirsiz durumları ve verileri yorumlayabilen; niceliksel muhakemesi gelişmiş; üç boyutlu görselleri çeşitli perspektiflerden yorumlama gibi zihinsel aktiviteleri içeren matematik okuryazarlığı kavramında öğretmenlerin farkındalıklarını arttırmak ve öğrencilerin var olan matematik okuryazarlığı düzeylerini olduğu düzeyden daha üst düzeylere taşımaktır.
Dersin İçeriği Matematik okuryazarlığını açıklar. PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) çerçevesini açıklar. Verilen bir problemin modelleme sürecini analiz eder. Matematik okuryazarlığının matematik öğretimdeki yerini ve önemini açıklar. Matematik okuryazarlığı etkinliği tasarlar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Matematik okuryazarlığını açıklar.
- 2. PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) çerçevesini açıklar.
- Verilen bir problemin modelleme sürecini analiz eder.
- Matematik okuryazarlığının matematik öğretimdeki yerini ve önemini açıklar.
- Matematik okuryazarlığı etkinliği tasarlar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematik Okuryazarlığının Tanımı ve Matematiğin Gelişimi ile İlişkisi Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta PISA Uluslararası Değerlendirmesi Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
3. Hafta PISA Matematik Okuryazarlığı Çerçevesinin Bileşenleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma
4. Hafta Modelleme Süreci ve Matematiksel Yeterlikler Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
5. Hafta Modelleme Süreci ve Matematiksel Yeterlikler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
6. Hafta PISA Matematik Okuryazarlığı Soru Analizleri Araştırma Diğer Faaliyetler
7. Hafta PISA Matematik Okuryazarlığı Soru Analizleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
8. Hafta Ara Sınav Diğer Faaliyetler
9. Hafta Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım
10. Hafta Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
11. Hafta Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
12. Hafta Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
13. Hafta Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım
14. Hafta Final Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
Kaynaklar
Kabael, T. (2018). Matematik okuryazarlığı ve PISA.Anı Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY27 3 0 0 0 0 0 40,60
PY28 1 0 0 0 0 0 40,60
PY29 2 0 0 0 0 0 40,60
PY30 2 0 0 0 0 0 40,60
PY31 3 0 0 0 0 0 40,60
PY33 4 0 0 0 0 0 40,60
PY35 3 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 5 30
Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0