Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik ve Sanat MAES12 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Matematik ve sanat bileşenleri incelenir, ortak noktalar belirlenir, uygulamalar yardımı ile sanata olumlu bakış açısı ve matematiği küçük büyük bütün sınıflara sevdirmek amaçlanır.
Dersin İçeriği 1-Matematiğin diğer alanlar ile ilişkisini açıklar. 2-Matematiği yaparken düşünmek için sanat bize hangi olanakları sağlamaktadır, fikir yürütür. 3-Sanat yardımı ile görmeyi öğrenmek mümkün müdür 4-Estetik ile matematik kavramlarının ilişkisini açıklar. 5-Görsel sanatların matematiğe ve matematiksel nesnelere getirdiği bakış açılarını yordar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Matematiğin diğer alanlar ile ilişkisini açıklar.
- Matematiği yaparken düşünmek için sanat bize hangi olanakları sağlamaktadır, fikir yürütür.
- Sanat yardımı ile görmeyi öğrenmek mümkün müdür?
- Estetik ile matematik kavramlarının ilişkisini açıklar.
- Görsel sanatların matematiğe ve matematiksel nesnelere getirdiği bakış açılarını yordar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematiğin diğer sanat dallarıyla (mimari, edebiyat, müzik, resim vb.) ilişkisi Araştırma Ders Saati
2. Hafta Matematiğin diğer sanat dallarıyla (mimari, edebiyat, müzik, resim vb.) ilişkisi Sözel Anlatım Ders Saati
3. Hafta Altın oran ve uygulamaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
4. Hafta Origami Ders Saati Diğer Faaliyetler
5. Hafta Krigami Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Escher çizimleri Ders Saati Diğer Faaliyetler
7. Hafta Fraktallar Sözel Anlatım Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Türk kültüründe matematik Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
10. Hafta Geometrik çizimler ve örüntüler Ders Saati Araştırma
11. Hafta Geometrik çizimler ve örüntüler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Tesselasyonlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
13. Hafta Platonik cisimler Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Internet, matematik ve sanat hakkındaki ansiklopediler, makaleler, BRIDGES ve ISAMA makaleleri Frantz, M. & Crannel, A. (2011). Viewpoints: Mathematical perspective and fractal geometry in art, Princeton University Press, New Jersey. Hidetoshi, F. & Rothman, T. (2008). Sacred Mathematics: Japanese Temple Geometry, Princeton University Press.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY28 3 0 0 0 0 0 -
PY29 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Sözel Anlatım 14 1 14
Görsel Sunum 14 1 14
Ara Sınav 1 2 5 10
Kısa Sınav 1 2 8 16
Final 3 2 6
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0