Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları | MAES04 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Kaynaştırmanın tanımını ve temel ilkelerini bilir. - Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. - Kaynaştırma öğrencilerine yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar. - Kaynaştırma eğitimi konusundaki yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. - Kaynaştırma öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri. | Araştırma Ders Saati |
2. Hafta | Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri. | Ders Saati Sözel Anlatım |
3. Hafta | Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları. | Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati |
4. Hafta | Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları. | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi | Araştırma Ders Saati |
6. Hafta | Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler. | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.. | Ders Saati Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
10. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
13. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
. Batu, S., ve İftar, G. K., (2002), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık. 2. Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş. 3. Jitendra, A. K., & Star, J. R. (2011). Meeting the needs of students with learning disabilities in inclusive mathematics classrooms: The role of schema-based instruction on mathematical problem-solving. Theory Into Practice, 50(1), 12-19. 4. Kaynaştırma/ Bütünleştirmenin etkililiğini artırmak için politika ve uygulama öneriler projesi (Şubat 2011) : Türkiye’de Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitimin Durumu. Proje Yürütücüsü: Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı ve Proje Ortağı Eğitim Reformu Girişimi. Yayına hazırlayanlar: Ayşe Nal, Işık Tüzün 5. Ataman, A. (2012). Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim (1. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık. 6. Machado, R., Cesar, M., & Matos, J. M. (2016). Promoting Inclusion And Equity in Mathematics. Journal Of Research in Specıal Educatıonal Needs, 16, 914-918. 7. Diken, İ. H. (2017). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi, 1-582. 8. McLeskey, J. L., Rosenberg, M. S., & Westling, D. L. (2017). Inclusion: Effective practices for all students. Pearson. 9. Hacısalihoğlu-Karadeniz,M .(2017). Öğretmen adaylarının özel eğitim ve kaynaştırma eğitiminde matematik uygulamalarına ilişkin görüşleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1), 119-158. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY29 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY30 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav 1 | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |