Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültür ve Matematik MAES01 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı öğretmen adaylarına Matematik ve Kültür arasındaki ilişkilerin tanıtılması
Dersin İçeriği Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar. Matematiğin sanat ve estetikle ilişkisini fark eder. Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar. Öğrenciler matematik ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğini bilir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar.
- Matematiğin sanat ve estetikle ilişkisini fark eder.
- Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar.
- Öğrenciler matematik ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğini bilir..
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematik ve kültür ilişkisi hakkında genel bilgilendirme Ders Saati
2. Hafta Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak Araştırma Diğer Faaliyetler
3. Hafta Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları Araştırma Sözel Anlatım
4. Hafta Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
5. Hafta Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
6. Hafta Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki Ders Saati Araştırma
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Matematik ve Toplum arasındaki İlişki ve Bugünkü Durumu Araştırma Sözel Anlatım
10. Hafta Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi Diğer Faaliyetler Araştırma
11. Hafta Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi Diğer Faaliyetler
12. Hafta Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama Ders Saati
13. Hafta Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama Ders Saati
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
EtnoMatematik Matematik Dünyasına Çok Kültürlü Bir Bakış, Marcia Ascher, Okyanus Yayınları
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY27 4 0 0 0 0 -
PY28 3 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Sözel Anlatım 14 1 14
Görsel Sunum 14 1 14
Ara Sınav 1 1 3 3
Ara Sınav 2 3 1 3
Ödev 1 3 4 12
Kısa Sınav 1 2 14 28
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0