Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik ve Sanat | MAES12 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Matematik ve sanat bileşenleri incelenir, ortak noktalar belirlenir, uygulamalar yardımı ile sanata olumlu bakış açısı ve matematiği küçük büyük bütün sınıflara sevdirmek amaçlanır. |
Dersin İçeriği | 1-Matematiğin diğer alanlar ile ilişkisini açıklar. 2-Matematiği yaparken düşünmek için sanat bize hangi olanakları sağlamaktadır, fikir yürütür. 3-Sanat yardımı ile görmeyi öğrenmek mümkün müdür 4-Estetik ile matematik kavramlarının ilişkisini açıklar. 5-Görsel sanatların matematiğe ve matematiksel nesnelere getirdiği bakış açılarını yordar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematiğin diğer alanlar ile ilişkisini açıklar. - Matematiği yaparken düşünmek için sanat bize hangi olanakları sağlamaktadır, fikir yürütür. - Sanat yardımı ile görmeyi öğrenmek mümkün müdür? - Estetik ile matematik kavramlarının ilişkisini açıklar. - Görsel sanatların matematiğe ve matematiksel nesnelere getirdiği bakış açılarını yordar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Matematiğin diğer sanat dallarıyla (mimari, edebiyat, müzik, resim vb.) ilişkisi | Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | Matematiğin diğer sanat dallarıyla (mimari, edebiyat, müzik, resim vb.) ilişkisi | Ders Saati Sözel Anlatım |
3. Hafta | Altın oran ve uygulamaları | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Origami | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
5. Hafta | Krigami | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Escher çizimleri | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Fraktallar | Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Türk kültüründe matematik | Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Geometrik çizimler ve örüntüler | Ders Saati Araştırma |
11. Hafta | Geometrik çizimler ve örüntüler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Tesselasyonlar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Platonik cisimler | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Internet, matematik ve sanat hakkındaki ansiklopediler, makaleler, BRIDGES ve ISAMA makaleleri Frantz, M. & Crannel, A. (2011). Viewpoints: Mathematical perspective and fractal geometry in art, Princeton University Press, New Jersey. Hidetoshi, F. & Rothman, T. (2008). Sacred Mathematics: Japanese Temple Geometry, Princeton University Press. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY28 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY29 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav 1 | 2 | 8 | 16 |
Final | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |