Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Okuryazarlığı ve PISA | MAES15 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Matematiksel bilgi ve becerileri soyutlama, kullanma ve yorumlamada yetkin; değişim olgularını (fonksiyon ve cebir) tanımlayan, modelleyen ve yorumlayan; gerçek yaşam içerisinde bir problem durumunu fark eden ve çözebilen; Belirsiz durumları ve verileri yorumlayabilen; niceliksel muhakemesi gelişmiş; üç boyutlu görselleri çeşitli perspektiflerden yorumlama gibi zihinsel aktiviteleri içeren matematik okuryazarlığı kavramında öğretmenlerin farkındalıklarını arttırmak ve öğrencilerin var olan matematik okuryazarlığı düzeylerini olduğu düzeyden daha üst düzeylere taşımaktır. |
Dersin İçeriği | Matematik okuryazarlığını açıklar. PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) çerçevesini açıklar. Verilen bir problemin modelleme sürecini analiz eder. Matematik okuryazarlığının matematik öğretimdeki yerini ve önemini açıklar. Matematik okuryazarlığı etkinliği tasarlar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematik okuryazarlığını açıklar. - 2. PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) çerçevesini açıklar. - Verilen bir problemin modelleme sürecini analiz eder. - Matematik okuryazarlığının matematik öğretimdeki yerini ve önemini açıklar. - Matematik okuryazarlığı etkinliği tasarlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Matematik Okuryazarlığının Tanımı ve Matematiğin Gelişimi ile İlişkisi | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | PISA Uluslararası Değerlendirmesi | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
3. Hafta | PISA Matematik Okuryazarlığı Çerçevesinin Bileşenleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma |
4. Hafta | Modelleme Süreci ve Matematiksel Yeterlikler | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
5. Hafta | Modelleme Süreci ve Matematiksel Yeterlikler | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | PISA Matematik Okuryazarlığı Soru Analizleri | Araştırma Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | PISA Matematik Okuryazarlığı Soru Analizleri | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
11. Hafta | Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
13. Hafta | Matematiksel Yeterlikler ve Matematik Öğrenme Süreci İlişkisi | Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
14. Hafta | Final | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Kabael, T. (2018). Matematik okuryazarlığı ve PISA.Anı Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY27 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY28 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY29 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY30 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY31 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY33 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY35 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |