Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Sınıflarında İletişim | MAES09 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembolleri ve terminolojisini fark etmelerini sağlatmak. Matematiğin sembol ve terminolojisini etkili ve doğru kullanmalarını, matematik dilini matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilmeyi sağlamak. Matematiksel düşünceleri somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsiller kullanarak ve sözlü, yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak. Günlük dili matematiksel dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel dili günlük dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı sağlar. |
Dersin İçeriği | Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanabilme - Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanabilme - Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak açıklayabilme - Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlayabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Matematiksel semboller ve matematiksel terminolojiyi tanıma | |
2. Hafta | Matematiksel sembol ve terimleri doğru ve etkili kullanma | |
3. Hafta | Matematiksel dili matematik alanında, günlük hayatta ve diğer disiplinlerde etkili bir şekilde kullanma | |
4. Hafta | Matematiksel ifadeleri somut modeller, şekiller, resimler, grafikler, tablolar, semboller vb. farklı temsiller ile gösterebilme. | |
5. Hafta | Matematiksel düşünceleri sözel ve yazılı ifade edebilme | |
6. Hafta | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme. | |
7. Hafta | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama. | |
8. Hafta | Vize Sınavları | |
9. Hafta | Matematiksel modelleme döngüsünde iletişim yeterliği | |
10. Hafta | Matematiksel modelleme döngüsünde temsil yeterliği | |
11. Hafta | Matematiksel modelleme döngüsünde sembolik dil ve işlemler yeterliği | |
12. Hafta | Matematiksel modelleme döngüsünde muhakeme ve argüman yeterliği | |
13. Hafta | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | |
14. Hafta | Final | Sözel Anlatım |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY16 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY17 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY18 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY19 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY20 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY21 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY22 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY23 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY24 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY25 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY26 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 5 | 3 | 15 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |