Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Etkinlik Geliştirme MAES06 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir
Dersin İçeriği Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.
Ders Öğrenme Kazanımları - Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacını bilir.
- Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir.
- Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir.
- Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular.
- Örnek etkinlikleri değerlendirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematik Öğrenme ve öğretme yaklaşımları Araştırma
2. Hafta Matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımları Araştırma Sözel Anlatım
3. Hafta Etkinlik ve hazırlama süreci Araştırma Diğer Faaliyetler
4. Hafta Etkinlik ve hazırlama süreci Görsel Sunum
5. Hafta Sayılar ve cebir öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi Diğer Faaliyetler
6. Hafta Geometri ve ölçme öğrenme alanına yönelik etkinlikler
7. Hafta İstatistik ve Olasılık öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi Ders Saati
8. Hafta Vize Sınavları Ders Saati
9. Hafta Etkinlik değerlendirme süreci Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
10. Hafta Etkinlik değerlendirme süreci
11. Hafta Öğrencilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi
12. Hafta Öğrnecilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi Araştırma Diğer Faaliyetler
13. Hafta Öğrencilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Sözel Anlatım Ders Saati
Kaynaklar
Matematik Öğretimi, Murat Altun
İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Sinan Olkun-Zülbiye Toluk Uçar
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme, Esra Bukova Güzel
İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Van de Walle
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 -
PY15 5 0 0 0 0 0 -
PY17 4 0 0 0 0 0 -
PY18 5 0 0 0 0 0 -
PY19 4 0 0 0 0 0 -
PY22 4 0 0 0 0 0 -
PY24 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 2 24
Araştırma 8 3 24
Ara Sınav 1 1 3 3
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 10 2 20
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0