Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | SMB17 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Ender KAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. - Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir. - Yaşam boyu öğrenmeye istekli olur. - Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar. - Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
2. Hafta | Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
4. Hafta | Yetişkin eğitiyle ilgili yaklaşım ve modeller | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
5. Hafta | Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
7. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenme becerileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Yaşam Boyu Öğrenmede aile ve toplumun rolü | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
13. Hafta | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Akcaalan, Mehmet ve Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme-Teori ve Uygulama. Eğitim Kitabevi Yayınları. Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri. (1. baskı). Eğitim Kitabevi Yayınları. Edwards, R., Sieminski, S. & Zeldin, D. (1993). Adult Learners, Education and Training. London, UK: Taylor & Francis Ltd Güneş, H. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı) Eğiten Kitap. Judith, A. Calder & Ann McCollum (1998). Open and Flexible Learning in Vocational Education and Training. London, UK: Kogan Kaya, Eylem (2016) Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. (1. Baskı) Nobel Yayın Dağıtım. Knowles, M. S., Holton, E. F. & Swanson, R. A. (2015). Yetişkin eğitimi. (Çev. Okhan Gündüz), (1. baskı) İstanbul: Kaknüs Yayınları. Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Ankara: Asil Yayınevi. Sayılan, F. ve Yıldız, A. (2006) Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı), Pegem Akademi. Sekman, M. (2017) Kesintisiz Öğrenme. (29. baskı) Alfa Yayınları. Scales, P. (2015) Yaşam Boyu Öğrenme ve Öğretim. (2. baskı), (çev. Ülkü Köymen), Palme Yayınları. Yıldız A. ve Uysal, M. (2009). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Kalkedon Yayınevi. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY40 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY41 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 4 | 20 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 3 | 1 | 3 |
Görsel Sunum | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |