Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyunla Matematik Öğretimi | MSAE12 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Matematik eğitimine uyarlanan oyun çeşitleri ve kullanım alanlarını belirlemek, matematik eğitiminde öğretim yöntemi olarak oyunun yeri ve önemini vurgulamak; eğitsel oyun, zekâ oyunları ve geleneksel oyunların matematik öğretim programındaki kazanımlarla ilişkilendirilmesi ve süreçte uygulanması çalışmalarına yer vermektir. |
Dersin İçeriği | Matematik eğitimine uyarlanan oyun çeşitleri ve kullanım alanları, matematik eğitiminde öğretim yöntemi olarak oyunun yeri ve önemi; eğitsel oyun, zekâ oyunları ve geleneksel oyunların matematik öğretim programındaki kazanımlarla ilişkilendirilmesi ve matematiğe uyarlanması, süreçte uygulanması ve 5E ders planlarının raporlanması. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Oyun çeşitlerini bilir (Geleneksel oyun, eğitsel oyun ve zeka oyunları) - Matematik eğitiminde kullanılan oyunlar ile matematik dersi öğretim programındaki kazanımları ilişkilendirebilecek - Matematik eğitiminde kullanılabilecek oyunları matematiğe uyarlayabilecek - Matematik eğitimine uyarlanan oyunları süreçte uygulayabilecek - Oyunları matematik öğretiminde kullanabilecek ve rapor edebilecek |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Oyun ile ilgili temel kavramlar | |
2. Hafta | Matematik eğitiminde oyunun yeri ve önemi | |
3. Hafta | Yapılandırmacı yaklaşım ve oyun yöntemi | |
4. Hafta | Matematik eğitiminde kullanılabilecek oyunların belirlenmesi | |
5. Hafta | Matematik eğitiminde kullanılması uygun görülen oyunların öğretim programındaki kazanımlarla ilişkilendirmesi | |
6. Hafta | Geleneksel oyunların matematik kazanımlarına uyarlanması | |
7. Hafta | Eğitsel oyunların matematik kazanımlarına uyarlanması | |
8. Hafta | ara sınav | |
9. Hafta | Zeka oyunlarının incelenmesi | |
10. Hafta | Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması ve 5E raporlarına yansıtılması | |
11. Hafta | Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması | |
12. Hafta | Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması | |
13. Hafta | Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması | |
14. Hafta | Final | Sözel Anlatım |
Matematik Dersi Öğretim Programı (MEB, 2017) |
Matematik ve oyun ile ilgili çeşitli makaleler |
Çocuk Oyunları (MEB, 2010) |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY18 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY19 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 8 | 2 | 16 |
Araştırma | 3 | 3 | 9 |
Diğer Faaliyetler | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf İçi Etkinlik | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |