Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Etkinlik Geliştirme | MSAE07 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir |
Dersin İçeriği | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacını bilir. - Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir. - Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir. - Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular. - Örnek etkinlikleri değerlendirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Matematik Öğrenme ve öğretme yaklaşımları | |
2. Hafta | Matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımları | |
3. Hafta | Etkinlik ve hazırlama süreci | |
4. Hafta | Etkinlik ve hazırlama süreci | |
5. Hafta | Sayılar ve cebir öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi | |
6. Hafta | Geometri ve ölçme öğrenme alanına yönelik etkinlikler | |
7. Hafta | Vize Sınavları | |
8. Hafta | İstatistik ve Olasılık öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi | |
9. Hafta | Etkinlik değerlendirme süreci | |
10. Hafta | Etkinlik değerlendirme süreci | |
11. Hafta | Öğrencilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi | |
12. Hafta | Öğrnecilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi | |
13. Hafta | Öğrencilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi | |
14. Hafta | Final | Sözel Anlatım |
Matematik Öğretimi, Murat Altun |
İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Sinan Olkun-Zülbiye Toluk Uçar |
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme, Esra Bukova Güzel |
İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Van de Walle |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY17 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY18 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY19 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY22 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY24 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 2 | 24 |
Araştırma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |